بررسی دلایل اتلاف آبزیان در رودخانه کریه ویسیان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چگنی از بررسی دلایل اتلاف آبزیان در رودخانه خرم آباد واقع در بخش ویسیان خبر داد.

پبه گزارش همای سعادت آنلاین، “امیر رضا محمدی نژاد” گفت: در پی گزارش همیاران محیط زیست در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱  مبنی بر اتلاف آبزیان ( ماهی ) در رودخانه خرم آباد واقع در بخش ویسیان، کارشناسان این اداره بلافاصله به محل اعزام و پس از بازدید میدانی، مشخص شد تعدادی ماهی در محل تلاقی رود دلبر سادات به رودخانه خرم آباد تلف شده اند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های‌ اولیه احتمال اصلی تلفات آبزیان خشکسالی و بهره‌برداری بیش از حد منابع آبی و خشکاندن رودخانه فرعی منتهی به رودخانه خرم آباد و در درجه دوم ورود مواد حاصل از شستشوی مخازن دستگاههای سم پاش که سم پاشی باغات و اراضی کشاورزی اطراف رودخانه را انجام داده اند محتمل و باعث مرگ آبزیان است.

محمدی نژاد با اشاره به اهمیت مشخص شدن علل مرگ آبزیان گفت: نمونه برداری از آب رودخانه و آبزیان تلف شده جهت بررسی دقیق علل مرگ انجام گرفته است و نتایج آن پس از انجام آزمایشات دقیق به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چگنی از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی آن را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/