برپایی موکب مادران مقاومت لرستان در نجف

مدیر اجرایی موکب مادران مقاومت لرستان،گفت: این موکب با هدف رفاه کودکان و مادران زائر در اربعین در نجف برپا شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، فاطمه گرجی با اشاره به آغاز فعالیت این موکب در نجف اشرف، اظهار کرد: سال‌‌های گذشته در مراسم پیاده‌روی اربعین به‌عنوان بزرگترین اجتماع برای زمینه‌سازی ظهور، کودکان حضور پررنگی نداشتند که این موضوع نشئت گرفته از نگرانی والدین برای حضور بچه‌ها در این اجتماع بود.

وی با اشاره به برپایی موکب مادران مقاومت لرستان در نجف که یک موکب تخصصی کودک است، بیان کرد: این موکب با هدف تأمین رفاه بیشتر مادران و کودکان زوار اربعین برپا شد و تا پایان اربعین پذیرای خانواده‌ها و کودکان است و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

گرجی، تعمیق گفتمان اربعین به زبان کودکان را مهم‌ترین هدف فراهم کردن زمینه حضور کودکان در پیاده‌روی اربعین دانست و تصریح کرد: تشویق به حضور خانوادگی در مراسم پیاده‌روی اربعین، ایجاد نظم در مواکب با ساماندهی بچه‌ها و علاقه‌مندسازی کودکان به حضور در آئین پیاده‌روی از دیگر اهداف این برنامه است.

مدیر اجرایی موکب مادران مقاومت لرستان ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، حضور بیش از پیش خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان را در مراسم اربعین شاهد شویم و اجازه ندهیم سختی‌های سفر مانع از اجتماع خانوادگی در اربعین شود.

وی در خصوص برنامه‌های تخصصی موکب مادران مقاومت لرستان ویژه کودکان گفت: پرچم میثاق‌نامه و عهد بستن کودکان با امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، آشنایی کودکان با نهضت عاشورا، بازی‌های فکری و تحرکی، نمایش عروسکی با محوریت اربعین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کودکان زائر اربعین است.