برگزاری رزمایش اطفای حریق در خرم‌آباد+تصاویر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد
،گفت:مانور اطفا حریق و مقابله با نشت مواد شیمیایی و خطرناک توسط این سازمان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت ، صبح امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و در جهت ارتقاء توان عملیاتی و استفاده پرسنل از تجهیزات و آمادگی در برابر خطرات نشت مواد شیمیایی مانور مشترک با دستگاه های امدادرسان و با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولین استانی در پارک کیو به اجرا درآمد.

در ابتدای برنامه مهندس فتوحی شهردار خرم‌آباد، دکتر مهرداد علی پناه ،رییس سازمان آتش‌نشانی،مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان و دکتر علی سیف مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به سخنرانی در باب اهمیت پدافند غیرعامل پرداختند.

در این مانور که با حضور مرکز فوریت‌های پزشکی استان ،راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی انجام گرفت، طی سناریوی از پیش طرح ریزی شده، یک انبار نگهداری مواد شیمیایی خطرناک بر اثر سهل انگاری و خطای انسانی دچار نشت شده و یک نفر از کارکنان دچار مسمومیت و دیگری جان خود را از دست می دهد.

در ادامه عوامل آتش نشانی با استفاده از نوار خطر، محل حادثه را زون بندی و سپس گروه تخصصی مقابله با مواد CBRN آتش نشانی با تجهیزات مربوطه وارد انبار شده و اقدام به پاکسازی و سم زدایی نموده و در همین حین گروهی از آتش نشانان مصدوم حادثه را با استفاده از برانکارد ایزوله جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس نمودند.

در ادامه ،حریق بوجود آمده نیز با استفاده از ماده خاموش کننده فوم و خاموش کننده های دستی توسط آتش نشانان اطفا شد.

انتهای پیام/