مدیر کل ارشاد لرستان:

برگزاری روزانه رویدادهای فرهنگی در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه های فرهنگی به صورت روزانه در نمایشگاه کتاب استان برگزار می شود.

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد،درنشست برنامه ریزی و هماهنگی هفته کتاب،اظهار کرد:در همین راستا روزانه یک رویداد فرهنگی از قبیل رونمایی کتاب،نشست نقد کتاب و …برنامه های جنبی دیگر در نمایشگاه کتاب مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد:علاوه بر این جشن مبادله کتاب به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هفته کتاب در سطح استان، پیگیری و انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حضور آموزش و پرورش و دانش آموزان در این رویداد فرهنگی اظهار کرد:در این زمینه نیز مکاتبات لازم با آموزش و پرورش صورت گرفته تا علاوه بر حضور دانش آموزان در نمایشگاه های سطح استان،طرح مهم روزنامه دیواری انجام شود و لازم است که آموزش و پرورش نیز جهت تهیه و جمع آوری این آثار اقدام نماید و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در جهت معرفی آنها اقدام می کند.

وی ادامه داد:در این نمایشگاه برنامه های عمده ای از جمله نشست با ناشران و کتاب فروشان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت شهرستان ها در برگزاری این رویداد مهم گفت:روسای شهرستان هم لازم است که بازدیدی از انتشارات و ناشران شهرستان ها به مناسبت هفته کتاب داشته باشند تا تقدیری از این افراد هم صورت گرفته باشد.

روانشاد یادآور شد:نشست علمی با دانشگاه لرستان با هدف آسیب شناسی حوزه کتاب نیز در این نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:برنامه اهدا کتاب در چند منطقه محروم و اجرای تئاتر کتاب در مصلی نیز از جمله برنامه های این هفته می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد:مسابقه پادکست کتاب با هدف تولید محتوا در فضای مجازی،برگزار می شود تا محتوی مناسبی در طول سال برای افراد کتابخوان نیز تهیه شود.

روانشاد گفت:مرفی کتاب های نویسندگان در فضای مجازی نیز از دیگر اقداماتی است که در این هفته انجام می گیرد.

وی افزود:این نمایشگاه ۲۴ آبان افتتاح می شود و همکاری های لازم با شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خرم آباد نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/