برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای “مدادآبی در لرستان

رییس سازمان دانش آموزی لرستان از آغار بکار نخستین جشنواره رسانه‌ای “مدادآبی” ویژه بزرگداشت دانش آموزی خبرنگار شهید محمود صارمی در استان لرستان خبر داد‌.

به گزارش همای سعادت ،محسن امیری خواه،عصر روز شنبه، دوم مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دانش آموزان استان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره از امروز تا دهم مردادماه جاری آثار خود را در رشته‌های خبر و گزارش خبری، عکاسی، مصاحبه و مجری گری ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت سازمان دانش‌آموزی استان لرستان برگزار می‌شود،افزود : جایزه نفرات اول ۵۰۰ هزار تومان و جوایز نفیس برای ۱۰ نفر برتر هر رشته در نظر گرفته شده است.

امیری خواه با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۱۰ مردادماه است و نحوه ارسال آثار از طریق شبکه شاد به آدرس @medadabi است،گفت :ارسال مشخصات کامل جهت شرکت در جشنواره ضروری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت سواد رسانه ای دانش آموزان عنوان کردو گفت:سازمان دانش‌آموزی نهادی عمومی غیردولتی تحت نظر آموزش و پرورش است که مجمموعه‌ای از تشکل‌ها از جمله خبرگزاری پانا تشکیلات پیشتازان و مجلس دانش‌آموزی و … را شامل می‌شود.

امیری، مجلس دانش‌آموزی را محلی برای تربیت سیاسی این قشر از جامعه خواند و افزود: دانش‌آموزان با تمرین دموکراسی، با روال مدیریت کشور و نحوه قوانین و مقررات آشنا می‌شوند، ضمن اینکه نخستین مجلس دانش‌آموزی با ۱۲۰ عضو سال گذشته تشکیل شد که منجر به شکل‌گیری۳۴۰۰ شورای مدرسه در استان شد.

وی بیان داشت: خبرگزاری پانا دیگر تشکل سازمان دانش‌آموزی است که پوشش رسانه‌ای و تربیت نسل جدید خبرنگار را بر عهده دارد.

امیری خواه تأکید کرد: فعالیت سازمان دانش آموزی استان باید با رویکرد مدرسه محوری در همه مدارس تقویت شود و گسترش یابد و به دانش آموزان مفاهیم رسانه ای و سواد رسانه ای را آموزش بدهند.

وی اعلام آمادگی کرد که در جهت ارتقا و افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان با خانه مطبوعات و رسانه های استان لرستان همکاری بیشتری داشته باشد.

امیری خواه با بیان اینکه سازمان دانش آموزی یک رکن مهم در آموزش و پرورش است ،گفت:این سازمان با مشارکت خود دانش آموزان، مطالبات و مشکلات آنها را به تصمیم گیران و سیاستگذاران منتقل می کند.

وی بر نقش و کارکرد سازمان دانش آموزی لرستان با همیاری و فعالیت رسانه ها، بیشتر از گذشته برای دانش آموزان و اولیای آنان، تاکید کرد.

انتهای پیام/