برگزاری کنگره شهدا در سال ۱۴۰۰

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از برگزاری کنگره شهدا در سال ۱۴۰۰ خبر داد

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ، سرهنگ محسن رشیدی، عصر امروز ۲۰ خرداد در آیین نکوداشت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران در مجموعه تختی خرم آباد ، اظهار داشت : ما باید از همین الان آمادگی داشته باشیم و دستگاهها و نهادهای مختلف پای کار باشند تا بتوانیم به نحو احسن، این کنگره را برگزار کنیم و خدمات ارزنده شهدا و قهرمانان را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی از برگزاری برنامه ی مخصوص هر قشر از بسیج خبر داد و افزود : از امروز که روز قشر بسیج ورزشکاران است شروع میکنیم و برای هر قشر از بسیج ، برنامه های جداگانه ای خواهیم داشت.

سرهنگ رشیدی پهلوان واقعی را امام علی (ع) عنوان کرد که در میادین مختلف ، دوشادوش پیامبر اکرم (ص) در جنگهای مختلف ، فتوحاتی داشته است و با بیان اینکه در این روز ، ۱۷ شوال ، که سالروز حماسه جاودانه نبرد امام علی و عمر بن عبدود است یک فصل مشترک است بین نبردهای آن حضرت و اینکه چرا تاریخ ، این نبرد را برجسته کرده است گفت : در این روز یکی از نام آوران، با حضرت علی رو به رو می شود و آن حرکتِ امیرالمومنین هم برای رضای خدا بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل گفت : همه شهدا و ۲۳۵ شهید ورزشکار استان ما ، نیز همین منش پهلوانی امام علی (ع) را داشته اند.

وی امین بودن ، دانش و بینش ، ادامه دادن درس ، سبقت در کار خیر ، حمایت از مظلوم و گذشت و بخشش را از ویژگی هایی دانست که همه ورزشکاران باید داشته باشند و تصریح کرد : شهدای ما هم این ویژگی ها را داشته اند و اگر ورزشکاران ما هم آنها را داشته باشند می توانند الگوی خوبی برای جوانان باشند.

سرهنگ رشیدی به دو وظیفه مهم ورزشکاران اشاره و تاکید کرد : پرورش جسمانی و پرورش روحانی دو وظیفه مهم هستند که ورزشکاران باید آن دو را با هم، در وجود خود پرورش دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل همچنین، ورزشکاران را به نوشتن خاطرات خود تشویق کرد و گفت: شما نقش بسیار مهمی در معرفی پهلوانان و قهرمانان به نسل آینده دارید.

در ادامه ، سید علی کریمی مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز گفت : بر اساس برنامه ها و سیاست های تعیین شده برای ترویج فرهنگ پهلوانی، امروز که سالروز نبرد تاریخی امام علی و عمر بن عبدود است، یکی از آن روزهاست که از گذشته تاکنون از آن به نیکی یاد شده است.

وی شهدا و پهلوانانی همچون پوریای ولی و غلامرضا تختی را نمونه های بارز مردانگی و فتوت دانست و افزود : ورزشکاران ما هم باید آنها را الگوی خود قرار دهند و رهرو خوبی ها باشند.

سرگرد سعید داودی مسئول بسیج ورزشکاران سپاه لرستان نیز در سخنانی کوتاه ، مردانگی و ایثار را از ویژگی های حضرت علی عنوان کرد و گفت : شهدای ما هم آن حضرت را الگوی خود قرار دادند.

در پایان ، از خانواده شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی، و تعدادی از ورزشکاران بسیجی ، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است ،۱۷ شوال ، سالروز نبرد تاریخی حضرت علی (ع) و عمر بن عبدود است که به عنوان روز منش پهلوانی نامگذاری شده است.
انتهای پیام