برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی لرستان تجلیل شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی در استان تجلیل شدند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، محمد جواد محمدی امروز جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی لرستان، اظهار کرد: هرچه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم، سرمایه‌گذاری برای آینده نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در هفته ملی کودک بیش از ۱۶۲ برنامه برای کودکان و نوجوانان در سراسر استان پیش‌بینی شده است افزود: در روزهای باقی‌مانده نیز اجرای برنامه‌های متنوع کانون در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه هرساله کودکان، نوجوانان و بزرگ ترها پای کار جشنواره قصه‌گویی کانون بوده‌اند و استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند، افزود: فراخوان این جشنواره مردادماه منتشر شد و بیش ۲۸۳ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره رسید.

محمدی اضافه کرد: پس از داوری اولیه، ۳۲ قصه گو در بخش‌های مختلف برای مرحله استانی انتخاب شدند که در نهایت ۱۰ نفر برگزیده برای رقابت منطقه‌ای از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

وی به اهمیت نقل داستان‌های کهن از سوی بزرگترها اشاره کرد و افزود: امروز داستان‌هایی از سوی والدین نقل شد که در حال فراموشی هستند و باید این داستان‌ها حفظ شوند.

مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، با شرکت راه ‌یافتگان به این مرحله در قالب های بخش ملی، آیین سنتی، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در گروه‌های سنی ۱۲ سال تا۱۸ سال و بزرگسال برگزار شد و دراین رقابت ۱۰ قصه‌گوی برتر از سوی هیات داوران شامل بهزادپاکدل، مسعود سپه‌وندی، زهراعادلی و گلشن حسنوند انتخاب و برای شرکت در مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

در پایان برگزیدگان به شرح زیر از سوی هیات داوران اعلام شدند:
 بخش بزرگسال ملی:
مقام اول، زهرا اکبری‌نژاد با قصه (صدای دماغ کی بود) مربی مرکز شماره سه خرم آباد
مقام دوم، فاطمه عمادی‌پور با قصه( قدم یازدهم) مربی مسئول مرکز شماره دو بروجرد
مقام سوم، نرگس قیطاس‌وند با قصه ( سفر مرد بی لبخند) از شهرستان دورود

بخش نوجوانان (ملی) نوجوانان:
مقام اول، آیدا فلاح با قصه( دم روباه) از مرکز شماره یک خرم آباد
مقام دوم، زهرا یادگاریان با قصه ( خر برفت) از مرکز شماره سه خرم آباد
مقام سوم مهدی قدیانی با قصه ( قصه فروشی) از مرکز شماره سه بروجرد

بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ ها:
علی‌مراد آقاجانی با قصه ( شیر شکار) از شهرستان اشترینان

بخش آیینی سنتی: 
مقام اول، آوا عارف‌کیا با قصه ( رستم و اشک بوس) در بخش آزاد
مقام دوم، کیمیا بیرانوند با قصه (رستم و اسفندیار) از مرکز شماره دو خرم آباد
مقام سوم، آرشیدا آشتابو با قصه (نبرد سهراب و گرد آفرید) از مرکز شماره دو خرم آباد

انتهای پیام/