به جای شستن دست ها، مغزها را باید شست

کرونا ویروس ، ویروسی کشنده است که براحتی منتقل می شود و جان شیرین انسان ها را می گیرد ، مرکل صدراعظم آلمان می گوید : کشته شدگان ویروس کرونا ، اعداد نیستند بلکه هر کدام پدربزرگ ، مادربزرگ ، برادر هستند.

به گزارش همای سعادت از خرم آباد،کرونا ویروس ، ویروسی کشنده است که براحتی منتقل می شود و جان شیرین انسان ها را می گیرد ، مرکل صدراعظم آلمان می گوید : کشته شدگان ویروس کرونا ، اعداد نیستند بلکه هر کدام پدربزرگ ، مادربزرگ ، برادر هستند.

 

بیاییم باور کنیم که حمله ی کرونا ویروس خطرناک و خطرناکتر از آن چیزی است که ما تصور می نماییم ، وقتی دکتر روحانی رئیس جمهور می گویند : هفتاددرصد از مردم ایران به کرونا ویروس مبتلا می شوند و …

 

ممکن است این گفته ی آقای روحانی باعث استرس و وحشت گردد اما پیام این گفته ی آقای روحانی ، آن است که باید جدی باشیم و جدی بگیریم ، باید در خانه بمانیم ، باید رعایت نماییم و …

 

آیا اگر به دلیل بی احتیاطی ، رعایت نکردن ، مسافرت رفتن ما ، کسی به کرونا ویروس مبتلا شود ، آیا ما باعث تضییع حق الناس نشده ایم .؟؟؟

 

آیا از تضییع حق الناس ، گناهی بزرگتر وجود دارد.؟؟؟

 

بیاییم از تمام جنبه ها به ویروس کرونا ، بنگریم .

 

مردم جهان و مردم ایران زمین در این ایام با بحرانی مواجه شده اند که نیازمند کمک و یاری همه ی ما ، می باشد .

 

بیاییم با در خانه ماندن ، قدر دان و سپاسگزار ، مدافعان جبهه ی سلامت و بهداشت باشیم .

 

بیاییم با در خانه ماندن ، قدردان و سپاسگزار ، پزشکان ، پرستاران و همه ی عواملی باشیم که در این ایام سخت در مراکز درمانی در حال درمان ،پاسبانی و نگهبانی از بیمارانی هستند که دچارحمله ی کرونا ویروس شده اند .

 

درود خدا بر پزشکان ، پرستاران و همه ی عواملی که در این ایام با فداکاری ، گذشت ، ایثار و از خودگذشتگی در حال خدمت به مردم وطن خویش ، می باشند .

 

ما قصه و واقعیت های ، سردار سلیمانی ها ، باکری های ، خرازی ها ، ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار )، پتروس ، حسین فهمیده ها ، تختی ها و دهها و صدهها قهرمان ملی را دیده و یا شنیده ایم و می دانیم سرزمین همیشه جاوید ایران ، سرزمین شهیدپرور ، قهرمان خیز و پهلوان ساز ، است .

در این روزها ، قهرمانان جامعه ی ایران ، پزشکان ، پرستاران و کادر و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی می باشند .

 

بیاییم با ماندن در خانه زنجیره ی سلامت و تندرستی را مستحکم نماییم .

 

بیاییم با ماندن در خانه ، نشان بدهیم که ما علاوه بر شستن دست ها ، اندیشه ی خود را نیز در جهت پاسبانی از جان هموطنان به مسافرت نمی رویم و باعث تضییع حق الناس نمی شوییم .

 

بیاییم نگهبان شهر و دیار خود و جان مردمانش باشیم تا بتوانیم به سلامت و با کمترین تلفات از این بحران عبور نماییم .

 

بیاییم با این شعار” ما سرشار از امید و نشاط هستیم و با در خانه ماندن ، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد” در خانه بمانیم .

 

در خانه می مانیم و ویروس کرونا را شکست خواهیم داد .

 

بصیر کوشکی