تاکید نماینده مردم بروجرد بر تامین اعتبار سد آبسرده

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر تامین اعتبار و فعال شدن طرح سد آبسرده تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،دکتر فاطمه مقصودی صبح امروز در جریان بازدید از سد آبسرده بروجرد گفت: طرح سد آبسرده بروجرد با هدف تامین آب شرب شهر بروجرد از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات متوقف شده است.

وی سد آبسرده را از مهمترین طرح‌های شهر بروجرد دانست و افزود: در کنار تامین آب شرب و کشاورزی برای بروجرد می‌توان با تکمیل این طرح از جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی آن نیز بهره‌مند شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز گفت: شهر بروجرد در افق ۱۴۲۰ نیازمند ۵۰ میلیون‌متر مکعب آب است که از ۴ منبع باید تامین شود که سد آبسرده یکی از این منابع است.

داریوش حسن‌نژاد ،اظهار داشت :حجم مخزن این سد ۶۱ میلیون‌مترمکعب است که با ارتفاع ۸۴ متری به عنوان بلندترین سد استان محسوب می‌شود.
 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح را بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تومان عنوان کرد وافزود:ا اعتبارات تخصیص یافته در سالهای اخیر، پیشرفت فیزیکی کمی در سد آبسرده شاهد بوده‌ایم.

گفتنی است ،طرح سد مخزنی آبسرده در جنوب شهر بروجرد از اسفند ۸۸ آغاز شده که در سال ۹۶ به دلیل تنگناهای مالی و اعتباری متوقف شد و با برگزاری مناقصه عمومی در سال ۹۶ به شرکت جهادنصر حمزه واگذار شد.
انتهای پیام /