تجلیل از فعالان و رابطین نماز دانشگاه علوم پزشکی لرستان

در مراسمی،از فعالان و رابطین نماز دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم‌آباد تجلیل بعمل آمد.

به گزارش همای سعادت،همایش تجلیل از فعالان و رابطین نماز در دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان،امروز چهارشنبه، با حضور معاونین و دیگر مسئولین دانشگاه،به همت ستاد اقامه نماز و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی،فرهنگی دانشگاه، در تالار زنده یاد دکتر “ذهتاب”،مجتمع پیراپزشکی گلدشت خرم آباد برگزار شد.

در این همایش،حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مرتضی حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، تشویق دیگران به اقامه ی نماز را مهم دانست و گفت:حال و هوای انسان مومن باید بگونه ای باشد که در هر شرایطی اقامه ی نماز کند و نسبت به امر بمعروف و نهی از منکر ، نیز اهتمام ویژه ای داشته باشد و همواره دیگران را به خواندن نماز تشویق کند

وی افزود:انسان مومن باید از نماز حفاظت کند،یعنی به نماز اول وقت، اقامه ی نماز به جماعت و کیفیت نماز‌اهمیت بدهیم زیرا نماز انسان را از پلیدی ها باز می دارد و باعث می شود که انسان مومن مرتکب گناه نشود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه،منشا همه ی گناهان را ترک نماز و شرب خمر دانست و گفت:سر منشا همه ی گناهان بشری ترک نماز و شرب خمر است و این وظیفه ی ماست که امر بمعروف و نهی از منکر کنیم و دستگیر دیگران به امر خیر باشیم.

حسینی اظهار داشت:ما در قبال نماز  مسئول هستیم و صرف خواندن نماز کفایت نمی کند ؛ لذا توجه ویژه به امر نماز و دعا کردن و ذکر تسبیهات حضرت زهرا (س) بعد از نماز ، برای فرد نمازگزار آثار و برکاتی دارد که باید مد نظر همه ی ما باشد .

در ادامهحجت الاسلام عوض نژاد معاون دفتر نهاد در دانشگاه، با اشاره به مقام تقوا و نقش نماز در نجات افراد،گفت:کسی که شعائر خدا را بجا آورد و بزرگ بدارد؛این نشانه ی تقوای اوست،زیرا نماز باعث می شود که انسان را از پلیدی ها و زشتی ها نجات بدهد.

وی افزود:ما انسان ها باید ناصر خدا باشیم، همانطوری که خداوند یاریگر ماست.

عوض نژاد در ادامه گفت:نباید بگذاریم مساجد و نمازخانه ها خالی بمانند و امیدوارم خداوند همه ی ما را عاقبت بخیر کند.

در پایان این همایش، از ۶۰ نفر از فعالان و رابطین نماز ،برندگان مسابقات کتابخوانی و برندگان مسابقات دانشجویی در زمینه های مختلف تولید محتوا، پوستر، کلیپ و دیگر مباحث فرهنگی تجلیل بعمل آمد و هدایایی به برندگان مسابقات فرهنگی اهدا شد.

انتهای پیام/