تجمع دانشگاهیان لرستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

دانشجویان و استادان دانشگاه های لرستان روز یکشنبه در اعلام همبستگی با خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع کردند.

به گزلرش همای سعادت،این تجمع با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و با حضور احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در محل گلزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان برگزار شدشرکت‌کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از خیزش دانشجویان اروپایی و آمریکایی؛ اقدام پلیس آمریکا را در ضرب و شتم و برخوردهای خشن و غیرانسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا با دانشجویان محکوم کردند.

شرکت کنندگان دولت آمریکا را در برخورد با دانشجویان و استادان آزادی خواه حامی فلسطین محکوم و از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا علیه جنایت صهونیست‌ها در غزه حمایت کردند.

اجتماع کنندگان پرچم رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی را به آتش کشیدند و تداوم مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی تأکید کردند.

و همچنین شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه به شهدای والامقام احترام گذاشتند و باردیگر با آرمان های انقلاب اسلامی بیعت کردند.

در این تجمع دانشگاهی، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در محکومیت سرکوب دانشجویان آمریکا قرائت شد.

همچنین، نامه رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری خطاب به رئیس دانشگاه کلمبیا آمریکا به زبان انگلیسی و فرانسوی قرائت شد که در این متن، رئیس دانشگاه لرستان از دانشگاه کلمبیا خواسته است آزادی بیان دانشجویان مدافع مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه را به رسمیت بشناسد و مانع سرکوب خشن دانشجویان بشود.

متن پیام رئیس دانشگاه لرستان توسط دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان به زبان فرانسه و توسط دکتر منوچهری نصری از همین گروه به زبان انگلیسی قرائت شد.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی‌وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

انتهای پیام/