رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان مطرح کرد؛

تخصیص ۴۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور به لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت:۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر اول رئیس جمهور به لرستان به طرح‌های عمرانی استان اختصاص داده شد که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

سمانه حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعتبارات سفر رییس جمهور اظهار کرد: سدهای کمندان، ایوشان، حوضیان و مروک، چهارخطه خرم‌آباد به کوهدشت، کریدور غرب از مسیر سلسله به دلفان، تونل اسپژ، چهارخطه شارند به ازنا و همچنین چهارخطه داران به الیگودرز از جمله این طرح‌های عمرانی است.

وی بیان کرد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته ۳۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال آن تعهد سازمان برنامه و بودجه بوده که تاکنون حدود ۴۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

حسن پور اضافه کرد: بخشی از اعتبار اختصاص داده شده اسناد بوده که معادل ۶۰ درصد آن به صورت نقدی حساب می‌ شود که در مجموع ۳۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به پروژه های عمرانی استان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعهد سفر برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال و پارسال نیز ۱۸۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافت.

یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه آهن لرستان هزینه شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال برای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد هزینه شد.

حسن پور بیان کرد: یکهزار میلیارد ریال دیگر به این پروژه اختصاص یابد همچنین ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز باید از محل تهاتر نفت و استیجازه رهبر معظم انقلاب تامین شود که وزارت راه و شهرسازی باید ضمانت‌های لازم را تامین کند.

وی گفت: این طرح یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور است که عملیات اجرایی آن سال ۹۰ آغاز شده و با توجه به پیچیدگی های طراحی و اجرا و تونل های طولانی در مسیر خرم آباد تا دورود نیازمند منابع مالی ویژه ای است.

حسن پور عنوان کرد: راه آهن خرم آباد – دورود – اندیمشک یکی از پروژه های اولویت دار ملی است و در راستای تکمیل راه های کریدوری کشور و به ویژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/