تسریع در ساخت سدها مطالبه مهم مردم لرستان است

استاندار لرستان از واگذاری ساخت سد «معشوره» به پیمانکار خبر داد و گفت: تسریع در ساخت سدها مطالبه مهم مردم استان است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،فرهاد زیویار در حاشیه دیدار با وزیر نیرو که امروز به‌منظور پیگیری وضعیت پروژه‌های استان در حوزه وزارت نیرو در وزارتخانه صورت گرفت،اظهار کرد: بخشی از مطالبات مهم مردم استان در حوزه وزارت نیرو و به‌ویژه در ساخت سدها خلاصه می‌شود که دیدار با وزیر نیرو در همین راستا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: کاهش شدید نزولات جوی طی سال‌های اخیر و تأثیر آن بر تأمین آب مورد نیاز استان در بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت و سایر مصارف، اهمیت ساماندهی پروژه‌های لرستان را در بخش ذخیره آب دوچندان می‌کند که این موضوع در جلسه با وزیر نیرو مورد تأکید قرار گرفت.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تغییر الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف با توجه به کم‌آبی بی‌سابقه امری بدیهی است و تکمیل سدهای استان در همین رابطه در دستور کار قرار دارد.

زیویار با تأکید بر لزوم تسریع در روند ساخت پروژه‌های حوزه وزارت نیرو در استان، افزود: سد “معشوره” از پروژه‌های مهمی است که در صورت بهره‌برداری بخش عمده‌ای از جمعیت لرستان از آن منتفع خواهند شد که عملیات ساخت آن در سال‌های گذشته به کندی انجام می‌شد و گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه به وزیر نیرو ارائه شد.

وی اضافه کرد: با همکاری وزارت نیرو مراحل ساخت سد “معشوره” به پیمانکار سپاسد واگذار شده که انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال فرازبند سد به اتمام برسد.

استاندار لرستان بیان کرد:در این جلسه موضوع تأمین آب شرب شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود نیز مورد بررسی قرار گرفت که با تأکید وزیر نیرو، تأمین اعتبار سد “مخملکوه”خرم‌آباد، سد “ماربره”دورود و سد” آبسرده “نیز در دستور کار قرار گرفت.

زیویار ادامه داد: با توجه به اعلام همکاری وزارت نیرو در جهت تأمین اعتبار پروژه‌های مذکور، امیدواریم تسریع در روند ساخت این سدها را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در خصوص تأمین آب بخش‌های مختلف شهرستان پلدختر نیز فاز نخست سد “چولهول” در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد ایستگاه‌های پمپاژ آب این شهرستان تکمیل شوند.

استاندار لرستان اظهار کرد:سد شهید “بروجردی”، سد “دهجانی” الیگودرز، سد “کاکاشرف” خرم‌آباد، سد “داربلوط” بخش بیرانوند و سایر پروژه‌های حوزه وزارت نیرو از دیگر موارد مهمی بود که در دیدار با دکتر “محرابیان” مورد پیگیری قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

زیویار تصریح کرد:”محرابیان” وزیر نیرو نیز ضمن تأکید بر مشارکت همگانی در صیانت از منابع آب و مقابله با خشکسالی، یکی از اولویت‌های این وزارتخانه را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب شهرهایی که ممکن است در آینده با چالش کمبود آب روبرو شوند، عنوان کرد.

انتهای پیام/