تصویب لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ استمرار محرومیت تاریخی کوهدشت و رومشکان است.

اقتصاددان جوان لرستانی ،مطرح کرد:اختصاص کمترین بودجه برای کوهدشت بعنوان بیکار ترین شهر استان و حذف شهرستان محروم رومشکان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ غیر قابل توجیه است.

علی محمدی فر ، در گفت و گوی اختصاصی با همای سعادت گفت : همه شهرستان های لرستان ، دارای بودجه های خاص هستند که طبق تحلیل آماری بودجه استان در سال ۱۴۰۰ ، بودجه شهرستان خرم‌آباد ۳۱۲ میلیارد تومان، بروجرد ۳۰۶ میلیارد تومان، دورود ۲۳۹ میلیارد تومان، ازنا ۱۸۵ میلیارد تومان، الیگودرز ۱۴۹ میلیارد تومان، پلدختر ۵۴ میلیارد تومان، کوهدشت ۴۵ میلیارد تومان و دلفان ۱۴ میلیارد تومان و رومشکان ، صفر است.

وی افزود : شهرهای کوهدشت و رومشکان در چند دهه اخیر از نظر شاخص توسعه اقتصادی ، از استان عقب افتاده ، به نحوی که طبق آمارهای رسمی، استان لرستان ، فلاکت زده ترین استان کشور و کوهدشت و رومشکان، بیکار ترین و فقیرترین شهرهای فلاکت زده استان و کشور هستند.

محمدی فر اظهار داشت : اگر مسئولین نظام میخواهند بحران بیکاری ، فقر و مهاجرت را در شهرهای کوهدشت و رومشکان مهار کنند باید بودجه این دو شهرستان را اصلاح و افزایش دهند ، شاید بارقه ای از امید در این دو شهر محروم به وجود آید و امیدها در دل جوانان این استان ولایتمدار زنده شود.

این کارشناس نمونه صادرات غیرنفتی عنوان کرد : کوهدشت و رومشکان جوان ترین و بیکار ترین شهرهای لرستان هستند ، اختصاص بودجه ناچیز و قطره چکانی ۴۵ میلیارد تومانی برای کوهدهشت و حذف شهر محروم رومشکان در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ ناعادلانه و ظالمانه است!

وی خاطر نشان کرد : نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه کوهدشت ، رومشکان و کوهنانی، باید این لایحه پیشنهادی بودجه غیرعادلانه را که ره آوردی جز ادامه فقر و بیکاری و محرومیت تاریخی کوهدشت و رومشکان ندارد پیگیری کرده ، زمینه را برای اصلاح بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ لرستان فراهم سازند چرا که تصویب این بودجه پیشنهادی برای این شهرهای فراموش شده ، ناعادلانه و مغایر با سیاست های کلی نظام در بحث فقرزدایی و اجرای عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام/