تعامل مخابرات و نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت تاسیسات مخابراتی

مدیر مخابرات منطقه لرستان بر تعامل مخابرات و نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از سرقت تجهیزات و تامین امنیت تاسیسات مخابراتی تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت، جلسه پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی با حضور مهندس نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان، سرهنگ رخشا اداره سرقت پلیس آگاهی لرستان ، سرهنگ گنجی نماینده پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی لرستان و سرهنگ کرمی رئیس پلیس پیشگیری شهرستان خرم آباد برگزار شد.

شمسی فر ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، ضمن تشکر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی، آنان را حافظان نظم و امنیت و مایه دلگرمی مردم عنوان کرد و گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی در ۶ ماهه نخست سال جاری خسارتی ۱۳۰ میلیارد ریالی به مخابرات منطقه لرستان وارد کرده است.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون موارد زیادی قطعی تلفن ثابت در استان به علت سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اتفاق افتاده است.

شمسی فر با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس های آموزشی و نیز خدمات غیر حضوری، اهمیت دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت رشد داشته است، گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی ، نارضایتی مردم و مشتریان را در پی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اینکه مخابرات، یکی از سازمان‌های بسترساز امنیت است چرا که نقطه تماس هر خانواده با هم و یکی ارکان جامعه محسوب می‌شود و احساس امنیت را در جامعه بالا می برد، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات یک شبکه گسترده است که در معرض تهدید و سرقت قرار دارد و قطع ارتباط در روستاها، حاشیه شهرها و جاده‌ها به دلیل سرقت تجهیزات مخابراتی، آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و احساس امنیت را به حداقل می‌رساند که باید با هم‌اندیشی، این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: نیاز است با درایت و همکاری کارکنان مخابرات و تعامل با نیروی انتظامی، از بروز اینگونه آسیب‌ها جلوگیری شود، همچنین از مردم می‌خواهیم درصورت هرگونه آسیب رسانی به تاسیسات مخابرات، بلافاصله به نیروی انتظامی یا نزدیک‌ترین مرکز مخابرات مراتب را اطلاع دهند.

در ادامه، مدیران مخابرات در خصوص مشکلات و نواقص موجود در زمینه راهکارهای مقابله با سرقت و اقدامات و برنامه ریزی های موجود به تبادل نظر پرداختند و مقرر شد ایمن سازی‌های لازم برای مقابله با سرقت های مکرر انجام شود، همچنین پیشنهاد شد که با توجه به اینکه اکثر دستگاههای خدماتی شامل آب، برق ، گاز ، شهرداری ، … و مخابرات متاثر از معضل فوق هستند با تشکیل جلسات مشترک و دوره ای و تشریک مساعی همه دستگاهها و هم افزایی، اقدامات موثرتری برای کنترل و محدود کردن ناهنجاری یاد شده انجام شود.

انتهای پیام/