توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته غذایی/مجوز نهایی داروخانه هلال احمرصادر می شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشورگفت :بیش از ۲۰۰ هزار بسته غذایی و ۷۵۰ هزار بسته بهداشتی بین افراد و بیماران خاص در کشور توزیع شد.

به گزارش همای سعادت ، کریم همتی در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضورموسی خادمی استاندار، حجت‌السلام والمسلمین دکتر شاهرخی نماینده ولی ‌فقیه دراستان ، حجت السلام والمسلمین مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی و معاونین استاندار برگزارشد ، اظهار داش :شروع کار ما با بحث کرونا آمیخته شد که کل توان مجموعه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر به بیماری کرونا اختصاص یافت و بچه های دو رنگ پوش هلال احمر در روزهای ابتدایی به این موضوع ورود کردند و بازوی کمکی وزارت بهداشت و درمان بودند.

وی با بیان‌اینکه لرستان تنها استانی است که فاقد داروخانه هلال احمر و مرکز توانبخشی است،افزود: در بحث داروخانه هلال احمر با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار آذر ماه مجوز نهایی احداث داروخانه در کمیسیون ماده بیست غذا و دارو داده خواهد شد.

همتی ادامه داد:خروجی شهرها کشور را به جمعیت هلال احمر اختصاص داده شد که بیش از ۲۱ میلیون نفر در قالب ۷ میلیون خودرو در ایام تعطیلات پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری به بحث معیشت بعد از کرونا بود ، گفت : جمعیت هلال احمر ورود خوبی داشت و از کمک های داخلی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به جمعیت هلال احمر داده شد علاوه ۱۷۵ محموله بین المللی هم که به جمعیت هلال‌احمر اهدا شده بود در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دادیم.

همتی به اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر در طرح «آمران سلامت» اشاره کرد، افزود: این طرح با حضور ۱۳ هزار نفر از جوانان و داوطلبان هلال احمر درقالب ۴هزار و ۳۰۰ تیم در سراسر کشور برگزار و بیش ازیک میلیون و ۱۰۰ هزار ماسک دربین مردم توزیع شد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور به احیا اردوگاهها، اظهار داشت: حیف است که اردوگاه ازنا با ۱۸۷هکتار و اردوگاه زاغه با ۵۷ هکتارهمانطور رها شوند ، در راستای احیای اردوگاه ها در کشور، بهتر است اردوگاه ها استان جزاین طرح باشند که به صورت منطقه ای با مدیریت خصوصی احیا و اداره شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه یکی از خوسته های نمایندگان استان و استاندار بحث تکمیل پروژه نیمه تمام است،گفت : حتما به دنبال این موضوع هستیم که کارهای خوبی در استان انجام دهیم.

همتی بیان کرد: هلدینگ سازمان تدارکات دارویی با بیش از ۸ میلیارد سرمایه یکی ازگسترده ترین کارخانه تولید و تجهیزات پزشکی در اختیار جمعیت هلال احمر است ، امیدواریم با همت استاندار و مدیرعامل جمعیت هلال احمرلرستان از این ظرفیت استفاده شود، تا حتی تولید سرم و سرنگ دراستان را داشته باشیم.

انتهای پیام/