تکذیبیه تماس تلفنی با سرپرست سازمان صمت لرستان، از سوی برنامه پایش

پیرو مطلبی در خصوص گلایه عباس تاجمیری در برنامه پایش از عدم‌ پاسخگویی سرپرست صمت لرستان ، روابط عمومی این سازمان ، توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی بیان کرد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،در این تکذیبیه آمده است : نامبرده ، قصد احداث واحد دامداری در محدوده معدن سنگ چینی کشکک الیگودرز را دارند.این معدن دارای پروانه بهره برداری به شماره ۵۳۵۳ به تاریخ ۸۰/۸/۲۵ با اعتبار ۱۲ است که سالانه با استخراج ۳۰ هزار تن سنگ کوپ و ۴۵هزارتن سنگ لاشه و اشتغال ۲۴ نفر بطور مستقیم از بهترین معادن لرستان به شمار می رود.

شایان ذکر است به استناد ماده ۹ اصلاحی قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی است رسمی، لازم الاجرا، قابل معامله، تمدید و توثیق است و همچنین حدود اربعه آن مشخص و در پروانه بهره برداری درج گردیده است.

همچنین به استناد بند الف ضوابط فنی برای زمین مورد نیاز طرح مذکور فواصل مطابق جدولی است که برای صدور اینگونه مجوزها قید شده است.
لذا احداث هرگونه واحد جدید منوط به رعایت قوانین و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی و حریم قانونی می باشد.

همچنین مطابق تبصره ۲ ماده ۱۹ قانون معادن هرگونه تصرف اشخاص حقیقی یا حقوقی در محدوده دارای مجوز عملیات معدنی، بدون داشتن حکم از مراجع قضایی ، تصرف عدوانی محسوب می شود.

فلذا طبق ماده ۱۸ قانون معادن، وزارت صمت موظف است از اقدامی که باعث لطمه به حقوق مکتسبه بهره برداران میگردد جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه سرپرست سازمان صمت کمتر از دوماه است که منصوب شده است ، در این خصوص از طریق برنامه پایش ، هیچ گونه تماسی با دفتر یا شخص ایشان، برقرار نشده است.

انتهای پیام/