جان‌هایی که در راه طبیعت آب می‌روند

بر اساس اعلام سازمان منابع‌طبیعی کشور تا کنون ۱۸۹ نفر به دلیل حفاظت از عرصه‌ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزازش همای سعدت به نقل از فارس،اعزام مصدوم آتش‌سوزی مراتع بام خرم‌آباد به بیمارستان تهران». این را مدیرکل منابع‌طبیعی لرستان روز گذشته گفت و ادامه داد: متأسفانه درصد سوختگی مصطفی عبدالهی بالا بوده و جانش هر لحظه در خطر است.

دیگر محیط‌بان لرستانی چنگیز نیازی نیز شهریور امسال بر اثر اطفا حریق منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد آسیب دید و در بیمارستان بستری شد.

مردادماه امسال نیز جنگلبان کامیارانی اسماعیل کریمی هنگام اطفای حریق دچار مصدومیت شد و متأسفانه بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

بنا بر اعلام سازمان منابع‌طبیعی کشور تا کنون ۱۸۹ نفر شامل ۱۴۴ محیط‌ بان، ۲۳ جنگلبان و نیروی حافظ منابع طبیعی، ۷ نفر از همیاران مردمی محیط‌زیست و ۱۵ نفر از همیاران مردمی منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مناطق حفاظت‌شده، حیات‌وحش و تنوع زیستی کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته معاون منابع طبیعی لرستان ،بهروز میردریکوند، امسال ۲۲۰ مورد حریق در سطح جنگل‌ها و پس‌چر با عامل ۹۹ درصد انسانی عمداً رخ داده که بیش از ۵۴۰ مظنون شناسایی شده‌ و متأسفانه تا کنون حکمی برای آن‌ها صادر نشده است.

بر اساس قانون حریق غیرعمدی در جنگل حبس تأدیبی از دو ماه تا یک‌ساله و هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور ملکی آهنگران تابستان امسال در سفر به لرستان گفت بود که مجازات تعیین شده در قانون بازدارنده نبوده و خواستار افزایش آن شد.