مستند «کوهستان بی‌صدا» رتبه برتر جشنواره سینما حقیقت را کسب کرد

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،گفت:جایزه بهترین موسیقی متن جشنواره «سینما حقیقت» به مستند «کوهستان بی‌صدا » تعلق گرفت.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سید غلامرضا نعمت‌ پور با اعلام این خبر گفت: مستند «کوهستان بی‌صدا» ساخته فرود عوض‌پور مستند ساز لرستانی، کاندیدای چهار بخش بهترین کارگردانی،بهترین تصویربرداری، بهترین صدا و بهترین موسیقی در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شد.

وی افزود: جایزه بهترین موسیقی متن این جشنواره به مستند«کوهستان بی‌صدا» با آهنگسازی احسان عبدی‌پور از لرستان تعلق گرفت.

وی افزود: مستند «کوهستان بی‌صدا» با تهیه‌ کنندگی پژمان لشگری‌پور، کارگردانی، نویسندگی و تصویربرداری فرود عوض‌پور، است که تدوین آن را حسین گلستان، صداگذاری آن را حسین قورچیان و صدابرداری آن را سیدغلامرضا نعمت‌پور و سهیل قاسم‌لو بر عهده دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: مدیر تولید این اثر مستند جمشید رحیمی است که با حضور حجت رستمی در جشنواره «سینما حقیقت» اکران شده و نامزد برترین اثر در چهار بخش این جشنواره شد.

قصه مستند «کوهستان بی‌صدا» که در طبیعت اطراف الشتر در استان لرستان می‌گذرد؛ روایت‌کننده پیرمردی (ناشنوا و لال) است با بیش از ۷۰ سال سن به تنهایی در کوهستان زندگی می‌کند.

او تمام عمر خود را در این منطقه بوده و تاکنون از آنجا بیرون نرفته است. این پیرمرد بعد از ازدواج صاحب سه فرزند می‌شود ولی به خاطر مشکلات فراوان، عدم وجود مدرسه و بهداشت و شرایط زندگی سخت در کوهستان همسرش او را ترک می‌کند. او در طی این سال‌ها مجبور است به تنهایی کار کند و با پرورش اسب، گاو و احداث باغ و همچنین زیر کشت بردن زمین‌های کشاورزی، زمینه بازگشت خانواده‌اش را فراهم کند.

انتهای پیام/