حضور تیم جهادی “رفتن برای رسیدن” در پلدختر

تیم جهادی “رفتن برای رسیدن”(متخصصین بینایی‌ سنجی بیمارستان فارابی تهران) برای ارائه خدمات بینایی در شهرستان پلدختر حضور یافت.

به گزارش همای سعادت،در راستای ارتقای سلامت چشم کودکان و بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی در مناطق کم‌ برخوردار، تیم جهادی “رفتن برای رسیدن”، متشکل از متخصصین بینایی‌سنجی بیمارستان فارابی تهران، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان و شبکه بهداشت و درمان پلدختر، به‌منظور ارائه خدمات رایگان بینایی‌سنجی و چشم‌ پزشکی به کودکان ۶ تا ۱۲ سال در شهرستان پلدختر،حضور یافت.

در این اردوی جهادی، خدمات رایگان شامل معاینه کامل چشم، تجویز عینک، بروزرسانی فریم عینک و خدمات جانبی دیگر از جمله ؛اتورفرکشن، مشاوره و آموزش، بازی و سرگرمی به کودکان ۶ تا ۱۲ سال ارائه شد.

کودکان ۶ تا ۱۲ سال توسط مراکز بهداشتی شهرستان پلدختر غربالگری شده و برای دریافت خدمات به تیم جهادی معرفی شدند.

از جمله متخصصینی که در این طرح بزرگ مشارکت داشتند،می‌توان به حضور فوق تخصص قرنیه،فوق تخصص شبکیه، چشم پزشک،اپتومتر یست‌های حرفه‌ای، پرستاران متخصص در حوزه بینایی، مربیان کودک و مددکاران اجتماعی اشاره کرد.

این هفتمین اردوی جهادی تیم “رفتن برای رسیدن” است که پیش از این نیز در مناطق کم‌ برخوردار کشور از جمله سپیددشت لرستان، ریگان بم، روداب سبزوار و گنبدکاووس به ارائه خدمات رایگان ویزیت چشم و بینایی‌سنجی پرداخته‌اند.

گزارش و‌ خبر؛ سعیدسلیمانی

انتهای پیام/