حفر چاه غیر مجاز ، خیانت به نسل های آینده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه لرستان ،گفت :آب امانت نسل های آینده در دست ماست و حفر چاه غیر مجاز با هر هدف و در هر مکانی به منزله خیانت به نسل های آینده است.

به گزارش همای سعادتِ آنلاین ،داریوش حسن نژاد، با تاکید بر ضرورت صیانت از منابع آبی و پرهیز از برداشت غیرمجاز ،اظهار داشت: استان لرستان بعد از استان ایلام کمترین چاه غیرمجاز در سطح کشور را دارد.

وی در خصوص ثبت چاه های استان نیز بیان داشت : در مجموع ۹ هزار و ۱۳ حلقه چاه در سطح استان لرستان در سامانه ساماب به ثبت رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه لرستان ،با اشاره به وجود ۶۹۳ حلقه چاه فاقد پروانه، تعداد چاه های مجاز استان را ۷ هزار و ۴۳۳ حلقه و تعداد هزار و ۵۸۰ حلقه را غیر مجاز اعلام کرد و از مالکین چاه های فرم ۱ خواست جهت تعیین تکلیف چاه های خود به ادارات مدیریت منابع آب شهرستان محل چاه مراجعه کنند .

حسن نژاد در ادامه در خصوص وضعیت آبخوانها ،اظهار کرد : مجموع مصرف آب سطحی استان لرستان در بخش های مختلف ۵۵۰/۶ میلیون متر مکعب می باشد و کسری مخزن تجمعی در محدوده های مطالعاتی استان ۴۲۷/۷ متر مکعب و افت سطح آب در آبخوانهای استان ۵ متر و ۲۳ سانت می باشد.

این مقام مسئول، گفت : در بحث منابع آب زیر زمینی با ۱۴۹٫۱ میلیون مترمکعب کسر ی مخزن آب مواجه هستیم که باید با صرفه جویی در مصرف و مدیریت منابع زیرزمینی ، کسری مذکور جبران شود که با بارش های اخیر تا حد زیادی جبران شد.
انتهای پیام/