حل مشکلات اعضای هیات علمی در دستور کار است/ احداث ۱۰۵ پروژه بهداشتی و درمانی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه حل مشکلات اعضای هیات علمی در دستور کار است از ساخت ۱۰۵ پروژه بهداشتی و درمانی در استان خبر داد

به گزارش همای سعادت،بهرام دلفان امروز سه شنبه در نشست با اعضای هیئت عملی پردیس دانشگاهی گلدشت خرم آباد،اظهار داشت:نشست و هم اندیشی با اعضای هیئت علمی از خواست‌ها و برنامه‌های کاری بنده در دانشگاه است.

وی،افزود:به دلیل هزینه زیاد و درآمد کم با مشکلات مالی در دانشگاه مواجه هستیم به طوری که ماهیانه ۷۰ میلیارد درآمد و ۹۰ میلیارد هزینه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،گفت:در دانشگاه باید هزینه‌های غیر ضروری را کم و درآمدها را بالا ببریم،با استفاده از طرح مولد سازی،تجاری سازی فضاهای که قابلیت دارند و پذیرش دانشجوی خارجی می‌توان اقدام به افزایش در آمد دانشگاه کرد.

دلفان،تصریح کرد:پایین بودن و ارزان بودن تعرفه‌های بهداشتی و درمانی و تأخیر در دریافت مطالبات بیمه‌ای از عوامل مشکلات مالی در دانشگاه‌ها است.

وی بیان کرد:در دانشگاه به طور متوسط هر ۱۰ روز یک پروژه افتتاح شده و در کل ۱۰۵ پروژه با ۱۸۸ هزار متر مربع زیر بنا در حال ساخت داریم و تاکنون ۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،بیان داشت:توجه به مشکلات اعضای هیئت علمی در دستور کار دانشگاه قرار دارد، با انتصاب مسئول پیگیری رفاهی ویژه اعضای هیئت علمی که صورت گرفته تلاش خواهیم کرد شرایط مناسبی برای اعضای هیئت علمی فراهم کنیم.

دلفان،با بیان اینکه در بحث فضای آموزشی در دانشگاه در گذشته کمتر کار شده است،گفت:یکی از سیاست‌های مد نظر اتمام پروژه‌های آموزشی مانند، سالن آزمون الکترونیکی دانشکده دندانپزشکی، کتابخانه، پروژه پژوهشی مرکز رشد، اسکی لپ بیمارستان عشایر و اتمام پروژه خوابگاه ۴۰۰ نفر کمالوند و افزایش آن به ۵۵۰ نفر ظرفیت با استفاده از مولد سازی، آسفالت محوطه پردیس کمالوند، تنوع در برنامه‌های فرهنگی، اردوی های خانوادگی اعضای هیئت علمی و اجرایی کردن دانشکده سبز در دانشگاه است.

در پایان دکتر کیانی،رئیس دانشکده پیراپزشکی ضمن ارائه گزارشی از تعداد اعضای هیات علمی،کارکنان،دانشجویان و همچنین رشته های در حال تدریس در پردیس دانشگاهی،مشکلات موجود اهم از،کمبود فضای فیزیکی کمبود نیرو انسانی و امکانات و تجهیزات آموزشی مطالبی را ارائه کرد.

در این نشست تعدادی از اعضاء هیات علمی به بیان سوالات و دیدگاه های خود در مورد مسائل دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/