حمایت تامین اجتماعی از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین در لرستان

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت:این سازمان با توجه به‌ منویات مقام معظم رهبری از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین حمایت می کند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،منوچهر گودرزی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تشکیل و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه این شرکت ها با همکاری های همه دستگاه های اجرایی تاکید داشتند بنابراین با توجه به ماده ۳۸ تفاوتی بین شرکت های دانش بنیان و معمولی وجود دارد که در نظر داریم نهایت مساعدت و همکاری لازم را با شرکتهای دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا کارگاه آموزشی و مشاوره ای برای این شرکتها برگزار کنیم، تا دقیق تر از قوانین سازمان مطلع باشند و بتوانند از مزایای مندرج در قانون تامین اجتماعی استفاده کنند.

گودرزی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که در طول سالیان اخیر به کشور وارد شد و منجر به رکود صنایع در استان شد، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی نیز توقعات و خواسته‌هایی از تامین اجتماعی دارند که قول مساعد می‌دهیم در چهارچوب قانون نهایت مساعدت لازم را با آنها خواهیم داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: البته ممکن است تحقق برخی از خواسته‌های آنان توسط اداره کل ممکن نباشد اما ما همین موضوعات را نیز از سازمان مرکزی پیگیری می‌کنیم بلکه شاید تغییری در شرایط و مقررات رخ دهد و این عزیزان مشمول ارفاقات خاصی شوند.

گودرزی خاطرنشان‌ کرد: اگر شرکتی یا واحد صنعتی‌ در حال‌حاضر در بحث پرداخت حق بیمه لیست‌های جاری مشکلاتی دارد در حد توان در گرفتن لیست‌های حق بیمه، مساعدت لازم را لحاظ خواهیم کرد و نیز در صورتی که بدهی معوق داشته باشند، کمک می‌کنیم با آسانترین حالت قسط بندی شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با استفاده از طرح‌ها و تبصره‌های قانونی باری از دوش کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی فعال برداریم و با حمایت و مساعدت این عزیزان شاهد رونق اشتغالزایی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/