حیات فرهنگی جامعه مدیون نگارش کتاب است

احمدی با بیان اینکه کتاب یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین ابزار درمهندسی فرهنگی است،گفت: حیات فرهنگی، روح و روان ما مدیون نگارش کتاب، علم و اندیشه اندیشمندان و صاحبان خرد و اندیشه است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،«منصور احمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز یکشنبه،در آیین تکریم مقام اهالی کتاب، نویسندگان، کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ گفت: فرهنگ، فضای تنفسی جامعه است.

احمدی با بیان اینکه کار درخت، بوستان و سبزینه تولید اکسیژن خالص است،افزود:حیات انسان‌ها بر روی زمین مدیون وجود فضای سبز و درختان است و حیات فرهنگی، روح و روان ما مدیون نگارش کتاب، علم و اندیشه بزرگان و اندیشمندان و صاحبان خرد و اندیشه است.

وی، کتاب را یکی از موثرترین و مهم‌ترین ابزار در مهندسی فرهنگی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نگاه خاص و ویژه‌ای به حوزه کتاب دارد.

احمدی با اشاره به اینکه مطالعه الکترونیک نیز برای ارتقاء سطح فرهنگ نافع است، افزود: کتاب فیزیکی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و با پیشرفت هر نوع تکنولوژی این جایگاه حفظ خواهد شد؛ چرا‌که نوع تعامل و تاثیرگذاری کتاب در ارتقاء فرهنگ بی‌نظیر است.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از بیست‌ و یکم تا بیست‌‌و‌‌هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱در سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/