خسارت جزئی به قلعه فلک الافلاک وارد شد

سید امین قاسمی از وارد نشدن خسارت جدی به قلعه فلک الافلاک خبر داد.

به گزارش همای سعادت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در پی زلزله ظهر امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در استان لرستان که در شهر فیروز آباد رخ داد خوشبختانه خسارتی جدی به بنای قلعه فلک الافلاک وارد نشده است.

 

قاسمی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان و بررسی های به عمل آمده خوشبختانه بجز تخریب در جزیی ۲ کنگره برج های قلعه، خسارت جدی به این اثر ارزشمند وارد نشده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با بیان اینکه بر اثر این زمین لرزه قلعه فلک الافلاک آسیب چندانی ندیده و فقط بندکشی دو کنگره برج قلعه و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شده است افزود: بررسی بیشتر برای خسارت احتمالی به دیواره های این اثر ارزشمند ادامه دارد و بروز هر گونه خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

قاسمی همچنین در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بر اثر این زمین لرزه افزود: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متاسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: تیم های کارشناسی این اداره کل همچنین در سطح استان دیگر ابنیه تاریخی را بررسی کرده و خسارت احتمالی از طریق روابط عمومی اداره کل منتشر خواهد شد.