برای اولین بار؛

دانشگاه لرستان در لیست آموزش‌عالی عراق قرار گرفت

نظری گفت:دانشگاه لرستان برای نخستین‌بار در لیست آموزش عالی کشور عراق قرار گرفته است.

به گزارش همای سعادت،علی نظری،رئیس دانشگاه لرستان امروز در یازدهمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» استان که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد،اظهارداشت:امروز در نظام تحولی آموزش عالی باید پژوهش آموزش محور و آموزش پژوهش محور داشته باشیم که در راستای یک هدف متعالی قرار بگیرند.

وی افزود:تمام تحقیقات و پژوهش‌ها برای هدف متعالی یعنی ساخت انسان است اگر اینگونه نشود تبدیل به علمی می‌شود که امروز در دنیای غرب است و با همان علم، کودکان فلسطینی به شهادت می‌رسند.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد:براساس آمار در تولید علم رتبه ۱۶ دنیا را داریم که رتبه عالی و دستاورد بزرگی است و در دانشگاه‌های استان ۱۶ دانشمند یک درصد و دو درصد جهان را داریم.

نظری بیان کرد:پژوهش‌ها و آموزش‌های ما باید همه باهم امیدبخشی کنند و قلم‌ها در صحنه مجازی و حقیقی امید آفرینی و احیاگری کنند.

وی تصریح کرد:باید پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های ما احیاگری و امیدآفرینی کند که راه آن هیات‌های اندیشه‌ورزی و آسیب‌شناسی دقیق پژوهش دانشگاه‌ها است.

نظری با بیان اینکه باید جهادی عمل کنیم، خاطرنشان کرد:سردار سلیمانی یک نفر بود ولی جهانی را تحت شعاع خود قرار داد و امروز دستاورد شهید سلیمانی را در فلسطین می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه خیرین دانشگاه‌ساز نداریم که از اختراعات و فناوری‌های دانشجویان نخبه پشتیبانی کنند،گفت:باید انفاق فکری کنیم و اگر دانشگاه‌ها حرکت و جهاد کنند بسیاری از مسائل ما حل می‌شود.

نظری بیان کرد:دانشگاه لرستان برای اولین‌بار در لیست آموزش عالی کشور عراق قرار گرفته و توانستیم حدود ۲۰۰دانشجوی عرب زبان عراقی را به دانشگاه‌های مختلف بیاوریم و این بهترین راه برای تقویت محور مقاومت و بسترساز تمدن نوین اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه استان لرستان سرشار از نخبگان است،اظهارداشت: نخبگان باید به میدان بیایند، با نگاه جهادی به بسیاری از موارد مختلف رسیده‌ایم اگر می‌خواهید تمدن‌ساز باشید باید وسط کار باشید.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:کارهای بزرگی در نظام صورت گرفته و نقطه‌های روشن زندگی ما هستند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای خبر/