دفاتر تسهیلگری ؛ حلقه وصل مردم و نهاد های خدمات رسان می باشند/ارائه خدمات مطلوب به مناطق حاشیه نشین

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ِ لرستان ،گفت :هدف از راه اندازی دفاتر تسهیلگری این است که بعنوان حلقه وصل ارتباط مردم و نهاد های خدمات رسان ، از یک سو با بدنه ی اجتماعی کار‌کرده و همه ی ظرفیت ها را بسیج و از سوی دیگر ،هماهنگی لازم را برای ارائه خدمات در مناطق حاشیه و کمتر برخوردار تحت پوشش ، بعمل آورند.

‍ به گزارش همای سعادت ،جلسه بررسی میزان پیشرفت کار دفاتر تسهیلگری و تعیین شرح وظایف جدید در سال ۹۹ به ریاست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان و با حضور راهبر تخصصی شرکت نقش کلیک برگزار گردید.

مریم پورسرتیپ در این جلسه بیان داشت: موضوع ساماندهی مناطق حاشیه نشین ، در پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در سال ۹۵ ، با تاکید مقام معظم رهبری فرمودند ، در کنار ستاد بازآفرینی وزارت راه وشهرسازی که مسئولیت مستقیم رسیدگی به مسئله حاشیه نشینی را دارد، وزارت کشور نیز با راه اندازی دفاتر تسهیلگری ، بعنوان عنصری واسط و میانجی در این وادی ورود و فعالیت نماید.

وی ،اولین شرط موفقیت تسهیلگران را داشتن انگیزه و علاقه ی کافی دانست و خاطرنشان کرد، با عنایت به اینکه تسهیلگری یک حرکت مردمی و مشارکت جویانه است و می بایست خدمات رسانی در محلات به اثر بخشی برسد، لذا، انگیزه و پشتکار در این حوزه بسیار ضروری می باشد.از طرفی ، با در نظر گرفتن مشکلات عدیده ساکنان این مناطق، نگاه انسان محوری و تربیت نیروی مردمی مانند خود تسهیلگران مورد تاکید است.

وی تصریح کرد : انتظار می رود تسهیلگران تلاش کنند رضایتمندی مردم و تقویت سرمایه اجتماعی را افزایش دهند و مردم باتمام وجود احساس کنند که تسهیلگران دلسوزانه در کنارشان هستند.

پورسرتیپ در پایان گفت: به نظر می رسد اگر آسیب های اولویت دار استان ، از جمله خودکشی و‌ کودکان کار توسط شرکت تخصصی نقش کلیک ( مشاور دفاتر تسهیلگری ) ، جز شرح وظایف دفاتر قرار بگیرد ، فعالیت های آنان اثر بخشی بهتری خواهد داشت. همچنین مستند سازی آمار و عملکرد در قالب کتاب ها ماندگاری برای بهره گیری در سیاست گذاری های حوزه ی اجتماعی ، یک ضرورت می باشد.

انتهای پیام/