رسیدگی به معیشت و اوضاع اقتصادی مردم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است

استاندار لرستان،لزوم همدلی، همبستگی و ایجاد شرایط برای خدمت رسانی به مردم با استفاده از ظرفیت های موجود را خواستار شد. 

به گزارش همای سعادت آنلاین، فرهاد زیویار در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی استان با حضور دکتر بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت، اظهار داشت: تحول فرهنگی باید در بسیاری از ساختارهای موجود و ساز کارهایی که در تضاد با فرهنگ بومی هستند، انجام شود.

وی افزود: درک سنت نباید با نگاه کهنگی یا آنچه که با پیشرفت مخالف است، آمیخته باشد زیرا سنت، شالوده و پایه مهم فرهنگ ها بوده و همواره قابل احترام است.

 زیویار ادامه داد: لازم است ساز و کار های تاریخ مصرف گذشته نیز در جامعه ما اگرچه در زمان خود کارایی داشتند، کنار گذاشته شده و با توجه به شرایط کنونی ساز و کار های جدید با کارایی بیشتر و منطبق با نیاز روز جامعه جایگزین آنها شود.

 نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: بنیادهای انقلابی از آن دست ساز و کارهایی هستند که با در نظر گرفتن نیاز جامعه و خلا فرهنگی موجود، ایجاد شدند و با توجه به منطبق بودن با فرهنگ جامعه علیرغم کمترین امکانات، بیشترین اثربخشی را بر توسعه و پیشرفت کشور گذاشته اند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تحول در عملکرد دستگاه های اجرایی یادآور شد: بسیار مهم است دستگاه های اجرایی استان با الگوبرداری از روش کار بنیاد های انقلابی نسبت به پیشبرد اهداف سازمانی برنامه ریزی کرده و اقدامات را با لحاظ ظرفیت های موجود عملیاتی کنند.

زیویار خاطرنشان کرد: هیئت های اندیشه ورز، طلاب، روحانیون، نخبگان، افراد توانمند در زمینه های علمی و نیروی کار آموزش دیده از مهمترین ظرفیت ها و ملزومات پیشرفت و ایجاد تحول به شمار می‌رود که باید بیشتر به آنها توجه شود.

وی تاکید کرد: بدون ایجاد تحول در نظام اداری و ساز و کار های تاریخ مصرف گذشته نمی توان به اهداف مطلوب سازمانی رسید و ادامه آن صرفاً به هدر رفت سرمایه های موجود خواهد انجامید.

 استاندار لرستان با بیان اینکه حدود یک سال از آغاز دولت سیزدهم می گذرد،  گفت: ادامه مسیر خدمت به مردم نیازمند ایجاد ساز و کار همراه با همبستگی، همدلی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود است و به نوعی همه ما مسئول و  مکلف به موفق شدن هستیم .

 زیویار رسیدگی به معیشت و اوضاع اقتصادی را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی عنوان کرد و تصریح کرد: لازمه رسیدن به نقطه مطلوب و هدف نهایی، پیگیری و به نتیجه رساندن برنامه ها و توجه به امور مردم و رفع مشکلات در تراز بالاست . 

 وی در پایان با اشاره به برجام و تلاش های صورت گرفته در این رابطه، افزود: مذاکراتی که دولت سیزدهم در زمینه برجام در دستور کار قرار می دهد با لحاظ حفظ کرامت مردم ایران و منافع ملی انجام می پذیرد.

انتهای پیام/