رونق و تحول اقتصادی با اجرای برزگترین پروژه شیلاتی کشور در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت:فاز اول طرح ماهیان سردابی" چم چیت" دورود با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

کیارش بیرانوند در گفت و گو با همای سعادت، با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شاهد تحول اقتصادی و اشتغال زایی بیش از ۶۰۰ نفر در این منطقه خواهیم شد،اظهار کرد:زیرساخت‌های این پروژه در سال های گذشته توسط این اداه کل احداث شده بود که در سال ۹۶_۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود:این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های شیلاتی کشور است و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان‌ توسط بخش خصوصی در این پروره هزینه شده است.

بیرانوند گفت:متاسفانه به علت رانش کوه ،کانال ورودی این پروره آسیب دید و پیگیری و هماهنگی لازم برای رفع موانع و مشکلات مربوط به آب و سایر موضوعات انجام شد.

وی ادامه داد:برای تکمیل زیرساخت این پروژه بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب خاک برداری شده و با زمینی که از منابع طبیعی گرفتیم بیش از ۱۵ هکتار مساحت کلی این مجتمع است که فاز اول آن تا پایان سال جاری آبگیری می شود.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه فاز دوم این پروژه سال آینده شروع می شود، بیان کرد:فاز اول پروژه ماهیان سردابی چم چیت دورود ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن ماهی را دارد و توسط این طرح نیز برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی فراهم می‌شود.

وی افزود:امیدواریم با توجه به شرایط منطقه با اجرای این طرح و زیرساخت های اصولی آن گامی مهم در رونق تولید و اشتغال این منطقه ایجاد شود.

بنا به این گزارش، اقلیم مناسب، رورخانه های دائمی و فصلی در در کنار برنامه ریزی های اصولی و مردمان تلاشگر، شهرستان دورود را به قطب تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی لرستان تبدیل کرده است به نحوی که بیشترین ماهیان سردآبی در این شهرستان تولید می شوند. وجود چنین ظرفیت های در شهرستان دورود باعث شده است که تا در سالیان اخیر طرح های مهم و تحول آفرینی از جمله طرح مکانیزه پرورش ماهیان سرد آبی “چم چیت” به اجرا درآید.

انتهای پیام/