معاون استاندار لرستان خبر داد؛

ساخت سد «تاج امیر» دلفان تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از ساخت سد «تاج امیر» تا پایان سال جاری و بهره‌برداری از آن در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،احمدرضا دالوند در بازدید از روند اجرایی سد «تاج امیر» دلفان اظهار داشت:با تلاش قرارگاه خاتم و آب منطقه‌ای این طرح هم اکنون بیش از ۹۴ درصد پیشرفت ‏فیزیکی دارد. ‏


وی افزود:ساخت سد تاج امیر تا پایان سال به پایان می‌رسد و در اوایل ‏سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 دالوند گفت: تأمین آب شرب نورآباد و روستا‌های اطراف، تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی پایاب سد به سطح حدود ۴۰۰ هکتار و همچنین تأمین آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی در حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب و کنترل سیلاب  و توسعه گردشگری در سال از ‏ویژگی‌های این سد است که آن را از دیگر سد‌ها متفاوت می‌کند.


سد «تاج امیر» سدی خاکی با هسته رسی به طول تاج ۲۵۲ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۵۰ متر از سطح آب است که در ۲۰ کیلومتری شهرستان دلفان بر روی رودخانه خاوه در حال ساخت است.

این یکی طرح‌های مهم آبی لرستان است که بهمن ماه ۱۳۹۰ کلنگ آن به زمین زده شد و به دلیل مشکلات مالی بعد از مدتی عملیات ساخت آن متوقف و بار دیگر سال ۱۳۹۵ با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) عملیات اجرایی آن آغاز شد.این طرح در سفر ‏ریاست محترم جمهور جزو مصوبات قرار گرفت.

انتهای پیام/