ساخت مستند ایثارگری پزشکان و امدادگران/کتاب بهداری رزم لرستان به چاپ می‌رسد

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه لرستان با اشاره به ساخت مستند ایثارگری پزشکان،امدادگران و نیروهای بهداری در دوران دفاع مقدس،گفت:کتاب بهداری رزم استان به چاپ می‌رسد.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیرافلاک،سرهنگ عبدالوحید ملک‌آرا در دومین جلسه سال ۱۴۰۲ کمیته شهدای بهداری رزم و بهداشت و درمان ستاد کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان که به همت معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با محوریت بررسی و چگونگی تدوین کتاب شهدای بهداری رزم و بهداشت و درمان برگزار شد،ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اظهارداشت:حرکت شهدای انقلاب اسلامی ایران در امتداد راه شهیدان کربلا و خط سرخ امام حسین (ع) بوده است.

وی افزود:حقیقتاً نیروهای بهداشت و درمان در دوران جنگ تحمیلی با ایثار و از خودگذشتگی، علاقه و ارادت خود را به نظام، انقلاب و این مرز و بوم نشان دادند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد:عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان نه تنها در دوران حماسه‌آمیز دفاع مقدس بلکه در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) و به‌ویژه مقابله با ویروس منحوس کرونا در خط مقدم دفاع از سلامت مردم و رزمندگان بودند.

وی با اشاره مستندسازی ایثارگری پزشکان، امدادگران و نیروهای بهداری در دوران دفاع مقدس و شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم گفت:تهیه و چاپ کتاب بهداری رزم استان لرستان توسط معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در دست اقدام است.

بهرام دلفان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت:خرسندیم که امروز فضای دانشگاه همواره عطر آگین از یاد و خاطره شهیدان است و در همین زمینه به مناسبت‌های انقلابی و اسلامی، اساتید، دانشجویان و کارکنان در خلق فضای معنوی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت گسترده دارند.

وی همکاری همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی لرستان را جهت ساخت مستند ایثارگری پزشکان، امدادگران و تدوین و چاپ کتاب بهداری رزم لرستان اعلام کرد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، لازمه تقویت عزت و هویت ملی است خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که به شکلی در مسیر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در سطح استان فعال هستند تشکر و قدردانی می‌کنم و مسلماً همه این زحمات و تلاش‌ها نزد خدای متعال توأم با اجر و ثواب بسیار است.

در این نشست مشترک سرهنگ عبدالوحید ملک‌آرا معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر روابط عمومی و اموربین الملل، مشاور رئیس دانشگاه در امور شاهد و ایثارگران و چند نفر از هنرمندان، تهیه کنندگان، کارگردانان و نویسندگان عرصه دفاع مقدس حضور داشتند و به بررسی چگونگی ثبت آمار شهیدان بهداری رزم و بهداشت و درمان پرداختند همچنین برای مستندسازی آثار شهیدان عرصه سلامت تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/