سال آینده،فاز اول کارخانه آهک هیدراته پلدختر افتتاح خواهد شد

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس،گفت: تا پایان خرداد سال آینده، فاز یک کارخانه آهک هیدراته پلدختر افتتاح خواهد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،سید حمیدرضا کاظمی در باره آخرین وضعیت کارخانه آهک هیدراته پلدختر، اظهار کرد: با حضور جعفری مدیرکل سازمان صمت لرستان در این شهرستان و یک برنامه و جدول زمان‌بندی پیشرفت پروژه را تنظیم کردند.

وی اضافه کرد: برای یک سری ماشین‌آلات داخلی نیاز داشت که اعتباری را برای تامین آنها در نظر گرفتند تا به انجام کار شتاب بیشتری داده شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس،گفت: خرید ماشین‌آلات خارجی برای کارخانه با مشکلی مواجه بود که مرتفع شد و بنا بر این بود که ال‌سی باز شد که بتواند خریدهای خارجی را انجام دهند.

کاظمی اضافه کرد: همزمان با ساخت و انتقال ماشین‌آلات داخلی به کارخانه خرید خارجی هم انجام شود.

وی بیان کرد: آنچه در برنامه زمانبندی مصوب شده این است که تا پایان خرداد یا اوایل تیرماه سال آینده، فاز یک کارخانه آهک هیدراته پلدختر افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون کارخانه آهک هیدراته پلدختر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده بود و با خرید ماشین‌آلات داخلی و خارجی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این کارخانه بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد، گفت: شغلی غیر مستقیم نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر خواهد بود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاز یک این پروژه آهک هیدراته است و فازهای بعدی به تولیدات دیگر اختصاص دارد.

ایلنا

انتهای پیام/