سامانه پزشکی از راه دور توسط دستگاه(تله مدیسین) در لرستان راه اندازی شد

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، گفت: سامانه پزشکی از راه دور توسط دستگاه(تله مدیسین) در لرستان برای ارائه خدمات به بیماران قلبی راه اندازی شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیرافلاک، حسن نوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات فوریت های پزشکی، استاندارهای جدیدی وجود دارد که برای ارئه خدمت به بیماران قلبی و کوتاه کردن زمان این خدمات، سامانه پزشکی از راه دور توسط دستگاه تله مدیسین در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: افرادی که دچار علائم بیماری قلبی می شوند، طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ و اعزام نیرو، بلافاصله از بیمار نوار قلب گرفته می شود و توسط دستگاه تله مدیسین برای اساتید و متخصصان قلب ارسال می شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور تصریح کرد: چنانچه شواهدی از سکته حاد قلبی مشاهده شود، بیمار بدون تشریفات ادارات و بروکسی در بیمارستان پذیرش می شود و سایر خدمات مورد نیاز برای درمان ارائه می گردد.

نوری عنوان کرد: این سامانه سبب می شود زمان کوتاه تری برای خدمات به بیماران قلبی در نظر گرفته شود که کوتاه شدن این زمان، کاهش مرگ ناشی از بیماری قلب و سالم ماندن عضلاب قلب را به همراه دارد.

انتهای پیام/