سرپرست معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های لرستان منصوب شد

مدیرکل زندان های لرستان با پراهمیت برشمردن برنامه های اصلاحی ، حوزه معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت را مهمترین بخش زندانبانی عنوان کرد .

عبدالمجید کشوری در مراسم معارفه سرپرست معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت : در دوران تحول دستگاه قضا و سازمان زندان ها ، توجه ویژه ای به شیوه اداره زندان ها و شخص زندانی معطوف شده است .

وی افزود : به جرأت می توان گفت همه اولویتهای دوازده گانه به نوعی در برنامه هایی که در حوزه اصلاح و تربیت طراحی شده قابل مشاهده هستند و این بدان معناست که نبض زندانبانی اسلامی با اقدامات این بخش در حال تپیدن است .

کشوری با بیان اینکه در حوزه این معاونت می توان کارهای ماندگار بیشماری انجام داد ؛ یادآور شد : فلسفه زندانبانی اسلامی ؛ اصلاح زندانی و تلاش برای بازگشت شرافتمندانه او به جامعه است و این مهم ارتباط مستقیمی دارد با آنچه ما در بحث اجرای اولویت های زندانبانی در حال اجرای آن هستیم .

مدیرکل زندان های لرستان خاطرنشان کرد : انتظار می رود با توجه به تعیین اولویتهای دوازده گانه و مشخص شدن مسیر حرکت سازمان در دوران جدید ، از همه ظرفیت های موجود دستگاه و دیگر مراکز دولتی و مردم نهاد بهره گرفته شود .

وی در ادامه با اشاره به تأکید ریاست سازمان بر اجرای کار فرهنگی عمیق در زندانها تصریح کرد : برای اثرگذاری بر زندانی ، او باید با میل و رغبت در برنامه های فرهنگی شرکت کند و این وظیفه ماست که با اقدامات تخصصی و متنوع ؛ این رغبت را ایجاد کنیم .

وی همچنین بر حضور و مشارکت همه واحدها در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی تأکید کردو لازمه بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه را کار جهادی ، ایثار و سخت کوشی هدفمند و دانش محور برشمرد .

در ادامه این نشست غلامرضا سرلک نیز ضمن تقدیر از حسن اعتماد مدیرکل زندان های لرستان ؛ بر حفظ و ارتقاء وضعیت سلامت جسم و روح زندانیان ، توسعه برنامه های فرهنگی ، مهارت آموزی و فرهنگی تأکید کرد .

وی بیان داشت : رجاء واثق داریم که می شود با همت و تلاش جهادی با غلبه بر موانع ، اقدامات مؤثری در مسیر بهبود وضعیت ارائه خدمات به زندانی و خانواده او انجام داد .

سرپرست جدید معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت زندان های استان افزود : در میان برنامه های متنوع این حوزه ، بدون شک حوزه اشتغال و حرفه آموزی مهمترین اولویت اصلاحی است .

وی با بیان اینکه با توسعه اشتغال پایدار می توان زندانی و خانواده او را از گزند بسیاری از آسیب ها رهانید اضافه کرد : ایجاد اشتغال مهارت محور ، به کاهش نرخ ارتکاب جرم مجدد و در نتیجه بازگشت دوباره زندانی به زندان خواهد انجامید و این یک مطلوب سازمانی است .

گفتنی است ،غلامرضا سرلک بعنوان سرپرست جدید معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت زندان های استان منصوب شد.وی پیش از این ریاست زندان الیگودرز را بر عهده داشته است .
انتهای پیام/