سهم ۲ برابری دولت در پرداخت بیمه/ امکان انتقال سوابق بیمه اجتماعی به سایر صندوق‌ها

عسگریان،گفت:اصلی‌ترین ویژگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر،سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق اجتماعی به سایر صندوق‌ها است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،محمدرضا عسگریان،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: از مجموع ۲۸۵ هزار خانوار مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در لرستان، ۹۹ هزار خانوار زیر چتر بیمه‌ای این صندوق هستند که حدود ۳۵درصد جمعیت مشمول استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد ۸۹ هزار خانوار روستایی و ۱۰ هزار عشایر هستند.

عسگریان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر را فرصتی مناسب با کمترین پرداخت توسط افراد برای ایجاد سنوات خدمتی، بازنشستگی، مستمری بگیری و از کارافتادگی عنوان کرد و گفت: با ۱۵ سال حق بیمه و شرایط سنی ۶۵ سال بیمه شده می‌تواند ۵ سال هم سنوات هدیه از صندوق بگیرد و بازنشسته شود.

وی بیان کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

عسگریان با اشاره به هدف گذاری این صندوق برای گسترش چتر حمایتی خود در سطح استان، عنوان کرد: در این راستا قرارگاه «کرامت» را در استان راه اندازی کرده‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه این قرارگاه خرداد ماه امسال در تهران و در دهه کرامت راه اندازی شد،گفت: مدیران صندوق در تمامی دفاتر استان‌ها به عنوان فرماندهان این قرار گاه شروع به فعالیت کردند.

عسگریان با تاکید بر اینکه این قرارگاه به اندازه کل سال‌های گذشته فعالیت صندوق، سهمیه تکلیفی برای خود در راستای تحت پوشش قرار دادن افراد در نظر گرفته است افزود: در استان این سهمیه ۱۸ هزار و ۵۵۵ نفر طی امسال خواهد بود، این عدد در کل کشور یک میلیون نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با بیان اینکه صندوق در ۸ بخش به مردم خدمات ارائه می‌دهد، گفت: روستائیان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۳۰هزار نفر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۳۰هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، کشاورزان غیر ساکن روستا، قالیبافان، زنبورداران و مشاغل حوزه صنایع دستی و سنتی جامعه هدف این صندوق هستند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و همچنین از کار افتادگی از سوی صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این صندوق بیمه، سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و همچنین انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها است.

انتهای پیام/