شفاف بگویید،سهم این استان،از بودجه ۵۲۱۶ هزار میلیارد تومانی سال آینده چقدر است؟

کارشناس مسائل اقتصادی،گفت:نمایندگان، شفاف به مردم بگویند که سهم لرستان از بودجه ۵ هزار و ۲۶۱ هزار میلیارد تومانی کشور در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

علی محمدی فر، کارشناس و فعال اقتصادی در گفت و گو با همای سعادت، با بیان اینکه برخی از نمایندگان لرستان با فرافکنی و فرار به جلو، درصدد توجیه عملکرد ضعیف خود هستند گفت: نمایندگان، شفاف به مردم بگویند که سهم لرستان از بودجه ۵ هزار و ۲۶۱ هزار میلیارد تومانی کشور در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

وی افزود: وکلای مردم، باید پاسخگوی مطالبات رأی دهندگان باشند و شفاف بگویند: سهم لرستان از بودجه  بخش عمرانی که حدود ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برآورد شده چقدر است؟ همچنین سهم‌ مردم لرستان از حوزه کشاورزی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ معادل ۱۹ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان (شامل تبصره ۶– تبصره ۸ – تبصره ۱۰، ۱۱ و تبصره ۱۳) تعیین شده چقدر است؟!

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مجلس، در رأس امور است و قانونگداری، تصویب بودجه سالیانه و نظارت بر اجرای قانون و بودجه مصوب به عهده آن است ،تاکید کرد: نمایندگان باید به همین نسبت پاسخگوی مردم باشند، نه اینکه با زدن توئیت و غوغاسالاری و فرافکنی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند!

وی گفت: همه می‌دانند که عمر مفید نمایندگی، نمایندگان یکبار مصرف لرستان به علت ضعف عملکرد، سه سال است و تقریبا عمر مفید نمایندگان مجلس یازدهم تمام شده است، پس وقت آن رسیده است که عملکرد سه سال خود را به موکلین خود در حوزه‌های انتخابیه گزارش کنند و در صورت قصور، از مردم عذرخواهی کنند.

محمدی فر افزود: البته حساب برخی از نمایندگان توانمند و دارای برنامه از نمایندگان ضعیف و بدون برنامه جداست و مردم در آینده نزدیک در مورد آنها قضاوت خواهند کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی لرستان گفت: یک سوم از عمر نمایندگان لرستان در دولت روحانی صرف شده است، آقایان شفاف بگویند در این مدت برای اشتغال و توسعه استان، چکار کرده‌اند؟ برای سد معشوره، لاستیک سازی لرستان، راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و کارخانجات تعطیل شده لرستان چکار کرده‌اند؟ و چه مقدار بودجه مصوب کرده‌اند؟

وی اضافه کرد: نمایندگان در همین راستا، بگویند در بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کشور در دولت حجت الاسلام رئیسی چه اقدامات عملی انجام داده‌ و چه مقدار بودجه مصوب کرده‌ و چه مقدار از این بودجه‌ها جذب شده‌اند؟

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان، این سوال را نیز از نمایندگان پرسید: که مقدار طرح‌ها و مطالبات عمومی مردم لرستان رشد فیزیکی و عملیاتی داشته‌ است و یا در مباحث ملی در بحث نظارت بر کنترل نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی و ساماندهی بازار خودرو و پیشرفت و تحقق مسکن ملی چه کارهایی انجام داده‌اند؟!

محمدی فر این که برخی از نمایندگان ضعیف که تکالیف خود را انجام نداده‌ در سه سال گذشته، توپ را به زمین دولت انداخته اند و تازه یادشان بیفتد که باید سه سال پیش سوال می‌ پرسیدند و بودجه تصویب و نظارت می‌کردند که بودجه‌های مصوب، تخصیص پیدا کنند و تحولی در اقتصاد لرستان ایجاد می‌کردند! قابل قبول نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بنده در حد تشخیص و بضاعت اندک خویش بارها چه به صورت حضوری در مجلس و یا حوزه انتخابیه به حضور برخی از نمایندگان لرستان از جمله آقای مبلغی نماینده کوهدشت و رومشکان رفته ام و طرح‌ها و پیشنهادات و راه حل‌هایی را به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری‌های صنعتی مطرح کرده ام ولی ایشان تمایلی به مشورت و پیگیری نداشتند و یا برخی دوستان به ایشان اجازه ندادند!

محمدی فر افزود:مقام معظم رهبری بارها به نمایندگان متذکر شدند که مقید به استقلال قوا باشید و مجلس برود سراغ تصویب قوانین و بودجه و ریل گذاری درست برای اقتصاد کشور، ولی برخی از نمایندگان این فرمان حکیمانه رهبری را عمل نکردند و امروز در آستانه انتخابات، فرافکنی می‌کنند که البته مردم می‌دانند و در زمان لازم، پاسخ عملکرد این افراد را در انتخابات خواهند داد.

انتهای پیام/