صدور مجوز ۱۰۱ مرکز مثبت زندگی در لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان نیز راه اندازی مراکز مثبت زندگی را در ارائه خدمات بهتر به مددجویان و جامعه هدف بسیار موثر و مفید دانست و گفت: هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،کرم یاری با بیان اینکه مجوز ۱۰۱ مرکز مثبت زندگی در لرستان صادر شده است تصریح کرد: در این مراکز ۲۲ نوع خدمت به مددجویان ارائه و برای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش یک مرکز مثبت زندگی ایجاد می شود.

وی افزود :جانمایی این مراکز به نحوی صورت می گیرد که محل های زندگی مددجویان به ویژه معلولان نزدیک باشد.

یاری با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی بر ۲ پایه فناوری اطلاعات و مددکاری اجتماعی استوار است، اظهار داشت: مصوب شده است پایش پرونده ها و آموزش در این مراکز مورد توجه قرار گیرد که این اهداف موجب احیای مددکاری اجتماعی می شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان. ادامه داد: علاوه بر این، نظارت مستمر بر فعالیت های مددجویان بهزیستی از جمله برنامه های مراکز مثبت زندگی است که خدمت خوبی برای تکریم ارباب رجوع محسوب می شود.

یاری اضافه کرد: در راستای اجرای بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و کاهش تصدی گری دولت، خدمات مراکز مثبت زندگی به صورت الکترونیکی انجام و این مراکز در مناطق مختلف شهر و با توجه به پراکندگی مددجویان و جامعه هدف راه اندازی می شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه وظایف سازمان بهزیستی افزون بر ۱۷۰ مورد است گفت: از دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی به حداقل رساندن تردد و رفت و آمد های غیر ضروری با توجه به ازدحام جمعیت در کلان شهرها است.

یاری با اشاره به اینکه در مراکز مثبت زندگی از اتلاف وقت و موازی کاری جلوگیری می شود اظهار داشت: خدمات این مراکز برای مددجویان در سطوح توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه خواهد شد و تمامی پرونده های مددجویان به این مراکز واگذار می شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه راه اندازی مراکز مثبت زندگی گشودن درهای جامعه برای افراد معلول است، اظهار داشت: رفع مشکل مسافت تا مراکز بهزیستی و نزدیک بودن مراکز مثبت زندگی به محلات مختلف، یک مشخصه مثبت است چراکه این افراد می توانند به سهولت و بدون مراجعه به بهزیستی، کارهای خود را انجام دهند.
موج‌خبر

انتهای پیام/