طرح احیای زاگرس در بن بست/محصولات لرستان نیازمند برندسازی است
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زاگرس شاهرگ حیاتی ایران است،گفت:پیشتر طرحی برای حفاظت و احیای زاگرس در سطح معاونت اول رییسجمهور تعریف شد که به سرانجام نرسید.
به گزارش همای سعادت،سمیه رفیعی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه لرستان با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید با محوریت نمایندگان استان و کمیسیون کشاورزی این موضوع مجددا پیگیری، طرحی خوب در سطح دولت و مجلس برای آن لحاظ و از آسیبهای بیشتر به این منطقه جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از منابع آب شیرین کشور از منطقه زاگرس تامین میشود،افزود:متاسفانه این منطقه از جمله استان لرستان از توجهات لازم بیبهره مانده است.
بیکاری زیبنذه زنان لرستان نیست
رفیعی همچنین با انتقاد از آمار بالای بیکاری به ویژه میان زنان لرستان گفت:زیبنده استانی با این همه پتانسیل اکولوژیک، تولیدی و نیروی انسانی نخبه نیست که شاهد بیکاری زنان باشیم.
وی پیشنهاد داد در همین جلسه یک مصوبه خوب برای حمایت از زنان در عرصه کشاورزی از طریق صندوق توسعه کشاورزی تهیه شود و با توجه به عملکرد خوب صندوق زنان در این حوزه کمک شایانی به اشتغالزایی و توانمندسازی آنان کرد.
لرستان،قطب اکوتوریسم و زنبورداری
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری طبیعی لرستان اظهار کرد: این استان قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری و اکوتوریسم را دارد و مجلس از پروژههای مبتنی بر این حوزه حمایت خواهد کرد.
کمیسیون کشاورزی پیگیر مشکلات زنبورداران است
رفیعی لرستان را یکی از پیشگامان حوزه زنبورداری در کشور دانست و افزود: کمیسیون کشاورزی پیگیر حل مشکلات زنبورداران از جمله بحث بیمه آنها است و از هر پیشنهادی برای تقویت این صنعت حمایت میکند.
وی گفت:لرستان با وجود همه ظرفیتهای خوبی که دارد آنگونه که باید مورد توجه تصمیمگیران کلان کشور قرار نگرفته است.
رئیس فراکسیون محیط زیست و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان در حوزههای سنگ، منابع معدنی، محصولات کشاورزی،دامی و حتی شیلات از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار است،تصریح کرد: به دلیل ناقص بودن زنجیره صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم سرمایهگذاری مناسب در این بخش، محصول خاص این استان وجود ندارد.
رفیعی افزود: این استان غنی از منابع اما محصول نهایی با برند لرستان کمتر به چشم میخورد به عنوان مثال انار رومشکان که یکی از بینظیرترین محصولات است به اسم دیگری صادر میشود که اینها شایسته ظرفیت استان نیست.
وی تاکید کرد: آنچه به وضوح به چشم میخورد عدم برندسازی در حوزه محصولات استان است که باید برای رفع این نقیصه فکری اساسی شود.
انتهای پیام/













ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰