لزوم راه اندازی پلیس فضای سبز

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بر لزوم راه اندازی پلیس فضای سبز در هر منطقه تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، کرم نعمتی در هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد، اظهار داشت: اگر افرادی که مبادرت به قطع یا هرس غیرقانونی و غیراصولی درختان می کنند جریمه شوند به طور حتم از بروز اتفاقات و تخلفات مشابه بعدی پیشگیری به عمل خواهد آمد اما متاسفانه دیده می شود که در این خصوص ضعیف عمل شده است.

وی طرح پلیس فضای سبز را پیشنهاد داد و گفت: باید پلیس فضای سبز راه‌اندازی شده و در هر منطقه دو یا چند نفر به عنوان پلیس فضای سبز حضور داشته واز بروز تخلفات پیشگیری و آنها را گزارش کنند.

نعمتی ادامه داد: وقتی می‌شنویم که شهرداری همواره از وجود نیروی مازاد گلایه مند است به راحتی می‌توان این طرح را ظرف مدت زمان یک هفته عملیاتی کرد و با همین نیروهای موجود کار را آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به موضوع درختان کهنسال و خشک به عنوان تهدیدی برای شهر و شهروندان اشاره کرد و افزود: بایستی درختان کهنسال و خشکیده هر خیابان را شناسایی و آن‌ها را با رعایت ضوابط قطع کرد اما این اتفاق در صورتی بیفتد که به جای آن یک درخت و نهال جدید کاشته شود.

نعمتی گفت: نباید اجازه دهیم که کسانی با ترفندها و روش های مختلف و ناجوانمردانه به خشک کردن درختان اقدام کنند و آن‌ها را از بین ببرند.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که باید انجام شود راه اندازی بانک اطلاعاتی دقیق است از درختان سطح شهر که لازم است عوامل شهرداری هنگام صدور مجوز‌های اولیه برای ساخت بنا‌ها در گزارش مربوط، تعداد درختان و سلامت آن‌ها را قید نموده تا بعد‌ها شاهد بروز مشکلاتی مشابه مشکلات امروز نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در پایان ضمن تشکر از زحمات کارکنان سازمان سیما و منظر به ویژه واحد زیباسازی این سازمان اظهار امیدواری کرد که هر سه ماه یکبار با حضور مدیران سازمان های تابعه، عملکرد آنها بررسی شده و مصوبات و تاکیدات جلسات قبلی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد، به ریاست کرم نعمتی و با دستور کار بررسی نامه های وارده به صحن شورا وپاسخگویی به سوالات و مطالبات شهروندان در خصوص آسیب به درختان سطح شهر با حضور اعضاء محترم شورا، شهردار ،رئیس و مسئولین واحدهای مرتبط با موضوع در سازمان سیما و منظر شهری برگزار شد.

انتهای پیام/