مدیر کل کانون لرستان:

مباحث تربیتی با زبان قصه به کودکان انتقال داده شود

مدیر کل کانون لرستان با اشاره به آثار تربیتی قصه گفت:مباحث تربیتی با زبان قصه به کودکان انتقال داده شود.

به گزارش همای سعادت، سومین نشست قصه و قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان جمعه، ۲۷ مهرماه با حضور علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی،کودکان و نوجوانان،خانواده‌ها و جمعی از مسئولان در بقعه متبرکه امامزاده قاسم(ع) شهرستان ازنا برگزار شد.

در این آیین برنامه‌های مختلفی انجام شد که می‌توان به سخنرانی رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و منوچهر حسنی، شهردار ازنا، معرفی بخش‌های مختلف جشنواره از سوی معاون فرهنگی اجرایی کانون، دکلمه شعر، خوانش مقاله و اجرای قصه‌گویی می‌توان اشاره کرد.

رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با محکوم کردن جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیسم،گفت:امروز سومین نشست قصه و قصه‌گویی در راستای برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون اجرا شد.

وی افزود:در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فعالیت‌های مختلفی با همراهی سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی در استان در حال انجام است که این نشست‌ها در نهایت به برگزاری جشنواره استانی در خرم‌آباد خواهد رسید.

مدیرکل کانون لرستان اضافه کرد:در گذشته پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها داستان‌های زیادی را با قصه‌گویی برای فرزندان نقل می‌کردند و با این هنر مسائل تربیتی و اخلاقی را به کودکان و نوجوانان انتقال می‎ دادند که ضرورت دارد از این ظرفیت برای انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی به کودکان و نوجوانان استفاده شود.

منوچهر حسنی، شهردار ازنا ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل کانون استان و مسئول و مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون ازنا به خاطر اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری در طول سال و برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه در امام زاده قاسم(ع) ازنا، گفت: در این برنامه کودکان و نوجوان علاوه بر آشنایی با قصه‌گویی با اماکن فرهنگی و تاریخی نیز آشنا می‌شوند.

وی افزود:برنامه‌هایی که با حضور کودکان و نوجوانان در کنار مسئولان برگزار می‌شود باعث ایجاد صمیمیت، محبت و در نهایت رشد فرهنگی در جامعه خواهد شد.

در بخشی از این برنامه سمیه امیری، معاون فرهنگی اجرایی کانون لرستان نیز به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره، نوع انتخاب قصه، اجرا و… پرداخت و در ادامه نمایش طنز «گرگ کتاب‌خوان» از سوی جمشید نادعلی، هنرمند پیشکسوت و همکار بازنشسته کانون لرستان اجرا شد و قصه‌گویان حاضر در برنامه به قصه‌گویی پرداختند.

در جریان برگزاری نشست قصه و قصه‌گویی، نشست فرهنگی با حضور رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، معاون فرهنگی اجرایی و کارشناسان ستادی استان با همکاران مرکز فرهنگی هنری ازنا و عوامل اجرایی این مراسم برگزار شد.

انتهای پیام/