«محمد هاجری» جوان فداکار الشتری،حماسه ای تاریخی خلق کرد

مبلغی، اقدام دلیرانه جوان برومند لرستانی از دیار الشتر در نجات دو انسان گرفتار در آتش را یک حماسه تاریخی دانست و محبت اجتماعی و فداکاری را دو مشخصه جامعه دینی، انسانی و قابل پیشرفت عنوان کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، با صدور پیامی، اقدام دلیرانه یک جوان برومند لرستانی از دیار الشتر در نجات دو انسان گرفتار آمده در کانون خطر مرگ را تحسین برانگیز عنوان کرد.

در متن این پیام آمده است؛

از نگاه اسلام محبت شاخص دین مداری و فداکاری شاخص ایمان ورزى است و جامعه ای که بتواند خاستگاه محبت و فداکاری اجتماعی باشد، جامعه اى انسانی، دینی و قابل پیشرفت است.لرستان، سرزمین پرورش و خیزش انسان هایی است که محبت اجتماعی و فداکاری را مشخصه خود قرار داده‌اند.اقدام دلیرانه یک جوان برومند لرستانی از دیار الشتر عزیز در نجات دو انسان گرفتار آمده در کانون خطر مرگ، توجه خاص صاحب نظران، نیک اندیشان، اندیشمندان دو حوزه علم و دین و عموم مردم شریف را به خود جلب کرده است.

حماسه‌ای را که “محمد حاجری” خلق کرد و جان پیرمرد و پیرزنی را از دل آتش شعله ور از رهگذر قرار دادن جان خویش در معرض سوختن و جان باختن، نجات داد، چیزی نیست که بتوان به سرعت از آن گذشت و آن را گذرا ارزیابی کرد این حماسه ایستگاهی است برای درنگ کردن،اندیشیدن، درس گرفتن و تاریخ را ساختن.

باید از خانواده این جوان دلیر و فداکار ستایش انسانی و اخلاقی و الهی نمود، باید به الشتر شهر ولایتمدار و بلندقامتی که این جوان عزیز در آن پرورش یافته و زیسته است، تحسین و احترام را نثار نمود، و باید به لرستان خطه ای که با نجابت و محبت و تدین خود فرهنگ ایثار و فداکاری را استواری بخشیده است، تبریک گفت.

عروج ملکوتی و افتخار آور این جوان فداکار الشتری را به خانواده گرامی آن عزیز سفرکرده تسلیت میگویم، و سطح بالای فداکاری او را درخور ثبت و نقل و نشر به مثابه حرکتی ماندگار در ادبیات و میراث لرستان ارزیابی می کنم.

انتهای پیام/