مرحله دوم طرح غربالگری در لرستان با مشارکت بسیج

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: مرحله دوم طرح غربالگری در راستای مقابله با ویروس کرونا در لرستان با مشارکت بسیج آغاز شده است.

به گزارش همای سعادت از خرم‌آباد، علی اکبر یاراحمدی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرحله نخست طرح غربالگری جمعیت تحت پوشش استان لرستان به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه همچنین مرحله دوم غربالگری آغاز شده است که بسیجیان نیز در آن مشارکت دارند، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های غربالگری بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در مرحله دوم طرح غربالگری موارد شناسایی شده مثبت که در منزل مراحل قرنطینه و درمان را سپری می‌کنند و همچنین موارد مشکوک شناسایی شده توسط مراقبین سلامت پایش و مراقبت می‌شوند، افزود: انتظار ما از مردم همچنان تأکید بر مراجعه به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و یا تماس با سامانه ۱۹۰ در صورت مشاهده‌ی هر گونه علامت مشکوک بیماری است.

 

یاراحمدی، تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند وضعیت جسمی خود را از طریق سامانه خود اظهاری به آدرس salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مشاوره‌ی لازم قرار گیرند.

 

انتهای پیام/