معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مردان انجام آزمایش های دوره‌ای را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:مردان برای حفظ سلامت خود انجام آزمایش‌ های دوره‌ای و سالانه را جدی بگیرند.

به گزارش همای سعادت، مریم کوشکی با اشاره به هفته سلامت مردان ایرانی اظهار داشت: هفته پایانی خرداد ماه امسال به عنوان هفته سما انتخاب شده و شعار امسال آن مردان سالم، ایران قوی و جوان نامگذاری شده است.

وی افزود:انتخاب این شعار نشان دهنده نقش موثر مردان در سلامت کشور و تحقق موضوع جوانی جمعیت می‌باشد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: هدف از برگزاری هفته سما، آموزش بیشتر، فرهنگ سازی و افزایش حساسیت ها برای حفظ سلامت مردان و جایگاه آن‌ها به عنوان نیروی کار جامعه و یکی از عوامل توسعه کشور است.

کوشکی با بیان اینکه مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند، خاطرنشان کرد: عادات غلطی مانند مصرف الکل و دخانیات و استرس‌های شغلی در مردان بیشتر است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به انجام آزمایش های دوره‌ای در مردان گفت: بررسی سلامت و انجام آزمایش‌های دوره‌ای و سالانه، غربالگری سرطان و مراجعه به پزشک در صورت تغییرات سلامتی مانند تغییر در عادات خواب، اجابت مزاج و… میتواند در شناسایی به موقع بیماری‌ها در مردان تاثیرگذار بوده و احتمال موفقیت در درمان بیماری آن‌ها بیشتر خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تاثیر توصیه های طب ایرانی در حفظ سلامت مردان، تاکید کرد: خواب کافی و به موقع، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، تغذیه مناسب، انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته، رعایت احتیاطات ایمنی در مردانی که مشاغل پر ریسک دارند (کار با مواد شیمیایی، اشعه و غیره) و دوری از استرس و افزایش سازگاری با فشارهای عصبی از جمله مهمترین توصیه‌های حفظ سلامت مردان مطابق با توصیه های طب ایرانی هستند.

کوشکی در پایان تصریح کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشت مراقبت های گروه‌های سنی میانسالان و سالمندان برای مردان شامل: غربالگری بیماری‌ها، سلامت روان، سرطان‌ها و آموزش شیوه زندگی سالم ارائه می شود.

هفته سلامت مردان در تقویم ملی ایران امسال ۲۴ الی ۳۰ خرداد ماه ثبت شده است.

انتهای پیام/