مرمت و بازسازی گلزار شهدا توسط سازمان آرامستانها شهرداری خرم آباد

سرپرست سازمان آرامستانهای شهرداری خرم‌آبادگفت: در راستای حفظ مزار مطهر شهدا به عنوان عناصر موثر فرهنگی مرمت و بازسازی توسط سازمان آرامستانهای شهرداری خرم‌آباد انجام شد.

به گزارش همای سعادت ،علی بابایی اظهار داشت: در راستای حفظ مزار مطهر شهدا به عنوان عناصر موثر فرهنگی در انتقال پیام فرهنگ رشادت و مجاهدت به نسل‌های آینده که یک امر ضروری است بر همین اساس مرمت و بازسازی مزار شهدا در شهر خرم آباد توسط سازمان آرامستانها شهرداری انجام شد.

وی با بیان اینکه بایستی قدردان جامعه ایثارگر و شهدا باشیم ادامه داد: جانباز و آزاده و شهدا برای حفظ این انقلاب و دفاع از کیان اسلام فداکاری کردند و امروز وظیفه ما است تا علاوه بر ارج نهادن به مقام شامخ و ادامه راه آنها، انجام وظیفه کنیم.

سرپرست سازمان آرامستانهای شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: طبق اساسنامه عملیات ساماندهی گلزار شهدا،وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پس از تحویل گلزار شهدا، مسئولیت نگهداری ،فضای سبز و تنظیف برعهده سازمان آرامستان ها می باشد.

بابایی اظهار کرد: سازمان آرامستانها اعتباری برای بازسازی و مرمت گلزار شهدا را ندارد و منابع اعتباری لازم توسط بنیاد شهید صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: برای مرمت و بازسازی گلزار شهدا هزینه آن بر عهده بنیاد شهید می باشد و طی جلسه ای که با مسئولین ذیربط صورت گرفته، با توجه به اینکه سازمان آرامستانها در این زمینه اعتباری ندارد، اما با وجود احساس مسئولیت به این قضیه ورود کرده ایم که در این راستا برای مرمت و بازسازی قبور شهدا با پیمانکار مرتبط قراردادی منعقد شده و در کنار آن هم برای رنگ‌آمیزی و جداول هم با پیمانکار جدیدی قرارداد بسته ایم که این دو قرارداد مطمئنا هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.

بابایی اذعان کرد: در ادامه روند بازسازی گلزار شهدای خرم آباد و در کنار آن سرویس های بهداشتی جنب حسینیه راه اندازی شده و در این مسیر هم سنگفرش کار صورت گرفته است.

وی با اشاره اتمام پروژه هدایت و دفع آبهای سطحی در گلزار شهدای خرم آباد یادآور شد: این پروژه با حمایت شهردار خرم‌آباد شروع به کار کرد که بعد از گذشت ۱۰روز با همت مجموعه سازمان آرامستانهای شهرداری، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد و مدیرعامل سازمان آبفا هدایت و دفع آبهای سطحی پس از عملیات لوله گذاری در کانالی به طول ۶۰ متر به اتمام رسید.

گریت نیوز
انتهای پیام/