مرکز تحقیقات بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مرکز تحقیقات بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت ،محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تحقیقات و پژوهش را باعث اثر بخشی منطقه‌ای دانست و گفت: اینگونه خیز برداشتن به سمت پژوهش و تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نوید بخش آینده‌ای روشن است و داشتن مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مسیرها را برای جلوگیری از پراکنده کاری‌ها کانالیزه می‌کند.

وی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات بهداشت محیط،افزود: ما به دنبال تأمین تجهیزات مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم و اگر از تحقیقات، فناوری، نوآوری و پژوهش به دور بمانیم، دچار عقب ماندگی در عرصه‌های علمی خواهیم شد که جبران آن بسیار سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای جهت تجهیز مرکز تحقیقات بهداشت محیط اختصاص یافته است.

وی از همکاری‌های دوجانبه دکتر ابراهیم فلاحی ،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان و خانم دکتر مردانی رئیس دانشکده بهداشت و تغذیه به واسطه همکاری ثمر بخش قدر دانی کرد.

در ادامه این مراسم ابراهیم فلاحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،گفت: حمایت‌های دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در زمینه تحقیقات و روند توسعه این بخش از دانشگاه بسیار موفقیت آمیز بوده است و به دنبال تقویت این روند توانسته‌ایم حرکتی رو به رشد در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه به وجود بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: بخش نرم افزاری، سامانه‌های به روز کننده دیتا بالاخص در مسئله کووید ۱۹ با قدرت آنالیز بالا، آئین نامه‌های پژوهشی و فناوری، در اختیار داشتن ۶ مرکز تحقیقاتی، پیگیری گرفتن مجوز مرکز گوارش و کبد و مرکز نوآوری و فناوری، اخذ مجوز آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی لرستان و… همه کارهایی است که شکل گرفته‌اندو این مهم مرهون زحمات و حمایت های دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تلاش همه جانبه در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است که افق های آینده را برای توسعه تحقیقاتی و پژوهشی مد نظر دارد .

در این نشست خانم دکتر مردانی از همکاری های دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دکتر ابراهیم فلاحی معاون تحقیقات و فناوری تقدیر کرد و بر همکاریها برای روند رو به رشد تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید نمود .

گفتنی است که تا کنون ۹۱مقاله علمی موفق در همین رابطه ارائه شده است.

انتهای پیام/