مرکز نیکوکاری «نفس» در چگنی افتتاح شد

در ششمین روز از هفته دولت،مرکز نیکوکاری «نفس» در شهرستان چگنی صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت،مرکز نیکوکاری «نفس» شهرستان چگنی صبح امروز با حضور سرهنگ امیری،مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان،لیلا شریعتی،دبیرقرارگاه جوانی جمعیت،جفرسته،رییس شبکه بهداشت،حاتمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان چگنی،معاون سازمان تبلیغات اسلامی، معاون کمیته امداد شهرستان و دیگر مسئولین مرتبط در کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان چگنی افتتاح شد.

امیری،مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان،در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع برنامه جوانی جمعیت،عنوان کرد:در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و اهمیت جوانی جمعیت در کشور اقدام به راه اندازی مرکز نفس در استان لرستان کردیم.

وی افزود:شهرستان چگنی بعد از شهرستان خرم‌آباد، اولین شهرستانی است که مرکز نفس را راه‌اندازی کرده که اقدامی پسندیده و قابل تقدیر است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی لرستان،با بیان اینکه محور توسعه هر کشور داشتن نیروی انسانی سالم میباشد، گفت: با راه‌اندازی مرکز نفس از سقط عمدی هزاران جنین پیشگیری خواهد شد و این افراد در آینده سرمایه‌های انسانی کشور ما خواهند بود.

لیلا شریعتی،دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت:مرکز نفس یک‌ مرکز نیکوکاری است و از ابعاد مختلف معنوی، اجتماعی، فرهنگی و… بسیار باارزش است.

وی افزود:متاسفانه از سقط‌های عمدی جنین آمار دقیقی در دست نیست، چراکه این کار به صورت غیرقانونی و در مراکز متفرقه انجام می‌شود.

شریعتی ادامه داد:چنانچه حتی از یک مورد سقط عمدی جنین نیز پیشگیری شود، اقدام باارزشی است و می‌تواند نقش موثری در راستای افزایش جمعیت و تحقق برنامه های جوانی جمعیت داشته باشد.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه گفت:لازم است ضمن شناسایی و ارجاع مادرانی که قصد سقط عمدی جنین خود را دارند، حمایت‌های مالی و معنوی صورت بگیرد و همه باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

همچنین مرکز نیکوکاری نفس شهرستان چگنی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این این هفته شهرستان، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی، امام جمعه شهرستان دوره به مردم معرفی خواهد شد.

سیده یاسمن موسوی نژاد
انتهای پیام/