مرکز پیشگیری از سقط جنین در بیمارستان «عسلی» خرم آباد راه اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:نخستین مرکز پیشگیری از سقط جنین در بیمارستان «عسلی»‌ خرم آباد راه اندازی شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،صبح امروز،دفتر خیریه و مردمی، «نفس»،با حضور دکتر بهرام دلفان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امیری،مسئول بسیج جامعه پزشکی استان،ولی پوری مدیر کل امور بانوان استانداری و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح نفس (نجات فرزندان سقط)در بیمارستان «عسلی» خرم آباد افتتاح شد.

بهرام دلفان،در نشست هم اندیشی و افتتاح مرکز خیریه نفس،اظهار کرد:در راستای افزایش و جوانی جمعیت چند برنامه در نظر گرفته شده که تشویق زوجین به باروری،درمان زوجین نابارور و جلوگیری از سقط ها از جمله این موارد است.

وی ادامه داد:ارائه آموزش و خدمات به زوجین خواستار سقط جنین از اهداف راه اندازی این مرکز است تا با آگاه سازی والدین از سقط پیشگیری شود.

دلفان با بیان اینکه وظایفی در راستای پیشگیری از سقط های غیرقانونی برای دستگاه های مربوطه تعریف شده است،عنوان کرد:هرکدام از دستگاه ها تکالیف محوله را در کتابچه مربوطه پیگیری می کنند و بر این اساس آخرین اقدامات را ارائه می دهند.

وی در خصوص راه اندازی مرکز درمان ناباروری تا سه ماه آینده در بیمارستان عسلیان خرم آباد نیز گفت:هم اکنون ۲ مرکز درمان ناباروری در بیمارستان شفا و جهاد دانشگاهی لرستان وجود دارد و همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز ملزم به راه اندازی این مراکز هستند تا یک اقدام جهادی در راستای جوانی جمعیت تحقق یابد.

بنا به این گزارش، با شروع بکار این مرکز،تمام مادران بارداری که به هر دلیلی قصد سقط جنین دارند،جهت اقدامات روانشناسی، مشاوره ای،درمان و جلوگیری از سقط جنین به این بیمارستان هدایت می شوند تا نفسی دوباره به فرزندان سقط داده شود.

گفتنی است،این اقدام جهادی در راستای اجرای برنامه طرح نفس و تاکیدات مقام معظم رهبری بمنظور اجرای برنامه خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفت.

انتهای پیام/