موفقیت‌های کسب شده توسط هیئت نابینایان و کم‌بینایان؛ نشان‌دهنده ظرفیت ورزش استان است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: موفقیت‌های کسب شده توسط ورزشکاران هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان نشان‌دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای ورزش استان است.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایسنا ،سید علی کریمی در مجمع انتخاباتی هیات نابینایان و کم‌بینایان لرستان که امروز ۲۹ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: رشته ورزشی نابینایان از گذشته تا امروز یکی از رشته‌های ورزشی بوده افتخارات بسیار بزرگی را در عرصه‌های مختلف توسط ورزشکاران لرستانی چه در سطح کشوری ، جهانی و همچنین بازی‌های آسیایی و المپیک کسب کرده است.

وی موفقیت‌های کسب شده توسط ورزشکاران هیئت نابینایان و کم‌بینایان را نشان‌دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای ورزش لرستان دانست و افزود: با توجه به انجمن‌های خاصی که این هیئت دارد در رشته‌های مختلف ورزش نابینایان و کم‌بینایان ازجمله رشته دوومیدانی افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌ایم به‌طوری‌که این موفقیت‌ها و افتخارات مارا مجاب می‌کند که برنامه‌های خاصی برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در استان داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه باید در ورزش به دنبال افق‌های بلندی باشیم، تصریح کرد: موفقیت‌های این رشته ورزشی نشان می‌دهد که باید قدرت و ظرفیت ورزشکاران نابینا و کم‌بینای لرستانی را در سطح آسیایی، جهانی و المپیک مطرح کنیم و رئیس جدید هیئت جدید باید برنامه‌ریزی خوبی را طی این چهار سال برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در ورزش استان افتاده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها و شرایط پیشرفت بیشتر هیئت را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دفتر هیئت نابینایان و کم‌بینایان در مجموعه ورزشی تختی به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: ورزش نابینایان و کم‌بینایان باید در دو حوزه ورزش قهرمانی و همگانی پیشرفت کند.

کریمی با بیان اینکه هیئت جدید نابینایان و کم‌بینایان باید رسیدگی به پیشکسوتان این رشته ورزشی را در اولویت‌ها قرار دهد، یادآور شد: این رشته ورزشی باید در حوزه بانوان که یکی از شاخص‌های ارزیابی وزارت ورزش و دستگاه ورزش استان محسوب می‌شود نیز پیشرفت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان استفاده از سایر ظرفیت‌های دیگر را برای پیشرفت هیئت نابینایان و کم‌بینایان مهم دانست و با بیان اینکه استفاده از پتانسیل هیئت‌های ورزشی دیگر در استان می‌تواند از برنامه‌های خوب برای پیشرفت این رشته ورزشی باشد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در ورزش استان است و همچنین ظرفیت سایر دستگاه‌ها مثل آموزش‌وپرورش و بهزیستی و… مستلزم عملیاتی کردن برنامه‌های طراحی‌شده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه به برنامه‌های راهبردی در حوزه ورزش استان اعتقاد داریم خواستار ورود افراد متخصص و تحصیل کرده در این زمینه شد و تأکید کرد: امیدوارم به سطحی برسیم که برنامه‌های راهبردی فدراسیون‌های ورزشی با برنامه‌ریزی متخصصین و نخبگان حوزه ورزش در لرستان انجام شود.

انتهای پیام/