مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان:

ناترازی علت اصلی خاموشی ها در لرستان /مردم مصرف برق را مدیریت کنند

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: علت اصلی قطعی برق و خاموشی هایی که به مردم استان تحمیل می شود مصرف بالا به دلیل افزایش دماای هوا و ناترازی است.

به گزارش همای سعادت، مهران امیری روز سه شنبه درگفتگو با سفیرلرستان اظهارکرد:با توجه به روند افزایش و ماندگاری هوای گرم در استان  و کشور افزایش مصرف برق اتفاق افتاده به طوری که میزان مصرف در بسیاری از نقاط  از جمله لرستان نسبت به  سال گذشته دو ونیم تا سه و نیم  درجه افزایش  پیدا کرده است.

وی افزود:بنا به گزارش سازمان هواشناسی در شهرهای گرمی مانند پلدختر این افزایش دما به بالای  دو و نیم تا پنج درجه نسبت به سال گذشته رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت :هر درجه افزایش دما بیش از ۳۰ درجه مصرف برق در استان را افزایش می دهد به گونه ای که نسبت به سال گذشته طی روزهای اخیر حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف برق در استان اتفاق افتاده که نسبت به هشت درصدنرم کشوری  بسیار بالا است.

وی افزود: مصرف برق در لرستان در ۱۷ مرداد سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بوده که این عدد  به علت افزایش دمای بالا در تاریخ ۲۸ مرداد امسال به حدود ۹۵۰ مگاوات رسیده است.

امیری یادآورشد:تامین برق توسط نیروگاه های حرارتی و برق آبی صورت می گیردکه بخشی از نیروگاه های برق آبی به خاطر شروع زودرس افزایش دما  از نیمه سوم خردادماه تا کنون و  نبود آب در پشت سدها از مدار خارج  و  نیروگاه های حرارتی نیز به خاطر مصرف بالا و کار مداوم نیاز به تعمیرات داشته که ضروری است چند روزی از مدار خارج باشند و این دلایل کاهش تولیدبرق را سبب می شوند.

وی افزود:این عوامل موجب اختلاف تولید و مصرف  و ناترازی بسیار شدید می شود اما به طور طبیعی برنامه های مدیریت مصرف تا حدودی پاسخگو این بحران  است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت :این ناترازی از طریق برنامه هایی که از ۱۵ خردادامسال با همکاری صنعت ، کشاورزی و ادارت لرستان آغازشد تا حدودی قابل جبران بود.

وی افزود: به خاطر شدت مصرف گاهی اوقات نیاز به قطع اضطراری در برخی نقاط در سطح کشور است و جهت جلوگیری از فروپاشی شبکه سعی بر این است که این قطعی ها از طریق دیسپاچینگ ملی و با فرمان مدیریت شبکه برق ایران  و به صورت حداقلی باشد تا کمتر موجب آسیب شود اما گاهی بالاجبارقطعی برق لحظاتی روی شبکه اتفاق می افتد.

امیری یادآورشد: به طور طبیعی اگر قطعی های حداقلی انجام نشود کل شبکه برق ایران با  فروپاشی و خاموشی چند روزه و چند هفته ای قطعی برق مواجه می شود که اتفاق بسیار  ناخوشایندی است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان  از مردم لرستان  درخواست کرد جهت رعایت  همکاری با مدیریت  مصرف برق استان مصرف برق را کنترل کنند و  در ساعات اوج مصرف  ( ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر و ۲۰ تا ۲۳ شب) از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند.

وی افزود:مردم می توانند برای جلوگیری از قطعی برق و مدیریت مصرف برق  سیستم های سرمایشی مانند کولرهای آبی را روی  دور کند و از دمای آسایش( بین ۲۴ تا ۲۶ درجه) کولرهای گازی استفاده کنند که در ساعات اوج بتوان به پایداری شبکه برق برای جلوگیری ازبحران کمک کرد.

امیری یادآورشد: تجهیزات برق استان  به شدت تحت فشار هستند به گونه ای که به طور مرتب  کابل سوزی ، آتش گرفتن تجهیزات شبکه و سیم بریدگی به علت مصرف  بالای برق اتفاق می افتد.

وی افزود: طی روزهای اخیر با گذشت ۴۵ روز از آغازگرما دما در حد نهایی خود قراردارد که به تاسیسات و تجهیزات برق فشار زیادی وارد می شود که از این ناحیه خاموشی های به مردم تحمیل می شود و هیچ راه فراری از آنها نیست.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: پرسنل برق استان لرستان با وجود گرمای هوا به صورت شبانه روز ی و با جدیت تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در کمترین زمان ممکن خاموشی های  ناشی از حوادث شبکه را مرتفع کنند تا مردم برق دار باشند.

انتهای پیام/