نجات شگفت انگیز بیماری به دست جراح ایرانی در استان لرستان

روزی در ایران مردم از نبود پزشک جان خود را از دست می‌دادند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها مشکل کمبود پزشک حل شد، بلکه در برخی رشته‌ها در رتبه نخست منطقه و جایگاه برتر در دنیا قرار گرفت و بسیاری از جراحان ایرانی در دنیا مشهور هستند.

به گزارش همای سعادت، با توجه به اینکه در جراحی‌های فک و صورت و بازسازی از نظر تعداد جراحی‌ها و همچنین تجربه جراحان فک و صورت در خاورمیانه، ایران رتبه اول را دارد و در آسیا نیز در کنار چین و هند جزء سه کشور مطرح شناخته می‌شود، اما هنوز در بسیاری از استان‎های کشور ممکن است این اعمال خطیر و ظریف در بیمارستان‌های فوق تخصصی و پیشرفته امکان پذیر باشد.

اما این بار در استان لرستان، در شهرستان بروجرد برای اولین بار در یکی از بیمارستان‎های اصلی دولتی شهر، یعنی بیمارستان شهید چمران، بیماری که به واسطه‎ی تصادف دچار شکستگی فک شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این جراح حاذق به گفته‌ی خودش اعمال به مراتب سنگین‌تر را کم انجام نداده است، اما این عمل داستان متفاوتی داشته است، و آن این است که انجام کوچکترین اعمال جراحی در مراکز درمانی که هیچ گونه سابقه‎ای در انجام آن اعمال نداشته‌اند، چقدر می‌تواند طاقت فرسا باشد.

به گفته‎ی این جراح بروجردی، شیرینی انجام این عمل برای بار نخست، عدم نیاز به ارجاع بیمار به شهرهای اطراف و ایجاد طرحی نو، آنچنان مرا بر سر ذوق آورد که سختی ادامه مسیر را برایم آسان کرد، آرزو می‎کنم توفیق داشته باشم و بستر فراهم شود تا اعمال پیچیده‎تر و وسیع‎تر انجام گیرد تا همشهریان از مراجعه به شهرهای دیگر بی‎نیاز شوند.

اینجا جا دارد تا از تلاش و فداکاری همکارانی که حتی شاید بیشتر از من در پیشبرد این عمل نقش داشتندجناب آقای دکتر عباس گودرزی، نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی،سرکار خانم دکتر امام دوست رئیس بیمارستان چمران،جناب آقای مقدسی مدیر بیمارستان چمران،سرکار خانم یوسفی مدیریت اتاق عمل،سرکار خانم نظری و جناب آقای مهندس کاشف پرسنل دفتر تجهیزات،سرکار خانم‎ها خداوردی و شاهمرادی و تیم حرفه‎ای اتاق عمل،جناب آقای دکتر طاهری و سرکار خانم گودرزی تیم بیهوشی و کادر زحمتکش پرستاری بخش جراحی زنان بیمارستان چمران تشکر کرد.

تنظیم خبر: نگین اشتری، مفدا لرستان

انتهای پیام/